تاجیک: روانشناس خوبی نیستم|بستر خوبی در اراک برای بسکتبال فراهم است

گروه ورزش/شهرآرانیوز، پویا تاجبک سرمربی نبوغ اراک که توانست مقام سوم لیگ یک بسکتبال را به دست آورد، درباره رقابت با تیم آتشی گفت: بازی سختی بود. ما قبلا مقابل تیم آتشی بازی کرده بودیم و برای مان راحت‌تر بود، اما الان پخته‌تر شده بودند و برای همین بازی دشواری بود. از طرفی ما برای فینال رویا پردازی کرده بودیم و برای همین هم بچه‌ها از لحاظ روحی افت کرده بودند و آن‌ها را به شرایط بازی برگرداندن سخت بود، اما خدارا شکر که در آخر بازی موفق شدیم.
او در ادامه گفت: ۹۰ درصد تیم ما یعنی ۱۲ بازیکن مان بومی و ۳ بازیکن غیر بومی بودند. نمی‌توانید پتانسیل بسکتبال اراک و تهران را با هم مقایسه کرد. تیم آتشی برای تهران است و بسکتبال بیشتر بازی کرده اند. اما به نظرم نتیجه خوبی کسب کردیم و می‌توانستیم قهرمان هم شویم، ولی کمی برای‌مان سخت بود. به هر حال آدم باید رویا داشته باشد.
تاجیک درباره رقابت با تیم سیرجان و اختلاف زیادی که بین دو تیم به وجود آمد هم گفت: ما این مشکل را از اول فصل داشتیم. یکی دو بازیکن باید باشند تا در لحظات حساس بازی را مدیریت می‌کنند و همیشه فرمان مربی در زمین اجرا نمی‌شود، اما ما در آن لحظات بازیکنان باتجربه مان در زمین نبودند. برابر سیرجان هیجان داشتیم و من خیلی سعی کردم این هیجان را کم کنم. در بازی سوم تا نیمه اول خوب بودیم، اما باز هیجان و شتابزدگی باعث شد اختلاف زیاد شود. ضعف ما این بود که وقتی عقب می‌افتادیم، سخت کامبک می‌زدیم. من در بازی دوم و سوم سعی کردم فقط کار روحی انجام دهم، اما موفق نبودم و روانشناس خوبی نیستم.
سرمربی اراک درباره هدف این تیم و حضور در لیگ برتر هم گفت: ما برای سوپر لیگ تمرین کردیم و بازیکن خارجی را هم به همین دلیل آوردیم. صحبت‌هایی اول فصل انجام دادیم و امیدوارم که چه با من و چه بدون من راهی لیگ برتر شوند. یک اسپانسر خصوصی هست که خودشان هم از بسکتبالیست‌های قدیمی هستند و به نظرم مشتاقند که در لیگ برتر حضور یابند، فکر می‌کنم از اینجا به بعد به ارتباطات بالاتر نیاز هست و فدراسیون بسکتبال باید دستی تکان دهد و اگر دوست دارد یک اسپانسر خصوصی خوب به لیگ اضافه شود بستر آن در اراک فراهم است.