آیا «رتبه‌بندی معلمان» شامل حال بازنشستگان فرهنگی نیز می‌شود؟

به گزارش شهرآرانیوز، اظهارات یک نماینده مجلس، نور امید را در دل بازنشستگان فرهنگی زنده کرده است. این بازنشستگان می‌گویند: امیدواریم واقعاً رتبه‌بندی را با توجه به منافع بازنشستگان مورد اصلاحات قرار دهند تا ما نیز شامل افزایش حقوق شویم.

این بازنشستگان می‌گویند: بیش از یکسال است که همسان‌سازی و دغدغه‌های آن مطرح است؛ در همسان‌سازی، هدف این است که حقوق بازنشستگان را تا پایه‌ی نود درصد حقوق شاغلان هم‌تراز افزایش دهند. یعنی قرار است حقوق بازنشسته و شاغل همتراز، تقریباً برابر شود؛ اگر همین اصل را مبنا قرار دهند باید رتبه‌بندی شامل حال بازنشستگان شود؛ اگر دریافتی معلمان شاغل و کادر آموزشی افزایش یابد، عادلانه است که این افزایش بازنشستگان هم بشود.

در روز‌های اخیر، نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان باید شامل حال کلیه فرهنگیان شاغل و بازنشسته و کلیه واحد‌های آموزش و پرورش اعم از اداری و آموزشی شود. سمیه محمودی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: پس از سال‌ها لایحه رتبه‌بندی معلمان به عنوان موثرترین قشر جامعه به مجلس رسید و در کمیسیون آموزش و تحقیقات تصویب شد، اما این طرح نواقص قابل توجهی دارد که باید برطرف شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رتبه‌بندی معلمان باید شامل حال کلیه فرهنگیان شاغل و بازنشسته و کلیه واحد‌های آموزش و پرورش اعم از اداری و آموزشی شود، ادامه داد: هیأت رئیسه لایحه رتبه‌بندی معلمان را در دستور کار قرار دهد و برای رفع نواقص به صورت دو شوری بررسی گردد.

حالا بازنشستگان امیدوارند در اصلاح نهایی، لایحه به گونه‌ای تغییر کند که بازنشستگان آموزش و پرورش نیز بی‌نصیب نمانند.

منبع: ایلنا