بررسی اتصال خط یک مترو مشهد به مترو گلبهار
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد از برگزاری نشست بررسی عملیات اجرایی نحوه اتصال خط مترو مشهد به مترو گلبهار خبر داد و گفت که برای این موضوع ۵ پیشنهاد ارائه شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، کیانوش کیامرز در این رابطه اظهار کرد: در نشستی مشترک، عملیات اجرایی نحوه اتصال خط یک مترو مشهد به مترو مشهد- گلبهار بررسی شد و در آن ایستگاه‌های مشترک اتصال خط یک مترو مشهد و خط مترو گلبهار تعیین شد.
وی افزود: با توجه به اینکه باید موضوع نحوه تملکات اراضی و پیاده کردن سیستم‌های اجرایی مشخص شود، روش‌های مختلف اجرای این پروژه با سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور، شهرداری مشهد و شهرداری گلبهار مطرح شد.
کیامرز با اشاره به ضرورت تحقق تملکات از سوی شهرداری گلبهار، بیان کرد: درباره نحوه اتصال خط یک مترو مشهد به گلبهار نیز ضروری است طرح‌های سازه‌ای و اتصالات بررسی شود. مصوبه مترو مشهد به گلبهار در سال۸۴ به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور رسید و در سال۹۱ کلنگ این خط ریلی به زمین خورد. مسیر مترو گلبهار از سه‌راهی طرقبه-شاندیز آغاز می‌شود و تا فرودگاه گلبهار امتداد می‌یابد. این خط شامل ۵ایستگاه از انتهای خط یک قطارشهری مشهد تا شهر جدید گلبهار است.