قطعی گسترده برق مشهد در دومین هفته به ۲.۵ ساعت در روز می‌رسد

مهدی عسکری | شهرآرانیوز؛ با اعلام جدول جدید هفته دوم خاموشی‌ها در مشهد، شاهد افزایش دقایق خاموشی در این‌شهر هستیم؛ ضمن اینکه برای برخی از مناطق قطعی برق هرروز اعمال خواهد شد. برخلاف سال گذشته که خاموشی‌های برق از نیمه خرداد آغاز می‌شد، اولین جدول خاموشی از ابتدای خرداد به مدت یک هفته اجرایی شد؛ خاموشی‌هایی که در اکثر مناطق مشهد ۳ روز در هفته و به‌مدت ۷۵ تا ۹۰ دقیقه اجرایی شد.

 

هرچند بخش زیادی از مردم با توجه به کاهش بارندگی‌های امسال و تولید ناچیز برق در نیروگاه‌های برق‌آبی، اعمال خاموشی‌ها را پذیرفته بودند، اما آنچه صدای شهروندان را درآورد، بی‌نظمی در اجرای جدول خاموشی بود، به‌گونه‌ای که در برخی موارد خارج از ساعت‌های اعلام شده قطع شد.


به این‌موارد اضافه کنید مشکلاتی را که به عنوان نمونه برای قطع چراغ‌های راهنمایی‌ورانندگی ایجاد و منجر به آشفتگی فراوان ترافیکی در برخی معابر می‌شد، یا مسئله امتحانات برخط دانش‌آموزان و استفاده از رایانه که در برخی موارد پاسخ مسئولان کشوری صنعت برق برای حل این‌مشکل، بیش از آنکه راه حل باشد به طنزی تلخ می‌ماند.

 

با‌این‌حال قرار است از امروز دومین جدول خاموشی‌ها در مشهد نیز اجرایی شود؛ جدولی که به گفته عباس آذری، سخنگوی صنعت برق استان، و طبق اطلاعیه شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد با خاموشی‌های گسترده‌تر همراه است و به جای حداکثر ۹۰ دقیقه، به ۱۲۰ تا ۱۵۰ دقیقه در روز می‌رسد. تفاوت دیگر اینکه برخلاف جدول هفته گذشته خاموشی در مشهد که در آن ۳ روز برای هرمنطقه خاموشی در نظر گرفته شده بود، در این‌جدول برای برخی مناطق، خاموشی‌ها تقریبا هرروز است.

 

البته رئیس پلیس راهور خراسان رضوی وعده داده که خاموشی چراغ‌های راهنمایی هنگام قطعی برق حل می‌شود. به گفته حمیدرضا دهنوی این موضوع از طریق اداره توزیع برق استان پیگیری و قرار شد از ابتدای هفته پیش رو، برنامه قطعی‌های برق چندساعت قبل در اختیار پلیس راهور قرار گیرد تا برای استقرار نیرو در تقاطع‌ها و میدان‌ها قبل از وقوع قطعی اقدام کنیم.