«خیران شهریار» پای کار پروژه‌های شهر مشهد بیایند

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قرارداد‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در این شهر، افراد زیادی جزو آسیب‌دیدگان و پایین‌تر از سطح متوسط جامعه هستند یا به امکانات اولیه دسترسی مناسب ندارند؛ شهرداری نیز تلاش می‌کند دسترسی‌ها را متعادل و عدالت را در شهر برقرار کند، اما باتوجه‌به نیاز فراوان، نیازمند سرعت بیشتر هستیم و باید از خیران کمک گرفته شود.


محسن حسینی‌پویا در رویداد ایده‌پردازی برای تأمین مالی خیرخواهانه در مدیریت‌شهری اظهار کرد: امیدواریم برگزاری این رویداد برای شهر مفید باشد و مشکلات شهری را تا جایی که به موضوعات خیرخواهانه مرتبط است، رفع کند.
وی افزود: شهرداری و شورای شهر کار نوآورانه انجام داده‌اند تا ظرفیت خیران شهریار را که مسائل عمومی شهر و امور خیرخواهانه و عام‌المنفعه را پیگیری می‌کنند، سامان‌دهی کنند و در خدمت شهر و مردم مشهد قرار دهند.


همچنین در این مراسم سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: در بسیاری موارد شهرداری به‌تن‌هایی تأمین مالی را برعهده گرفته است و پروژ‌ه‌ها را پیش می‌برد، اما در ستاد خیران شهریار همه تمرکز بر این است که تأمین مالی از طریق کمک‌های خیرخواهانه و روش‌های جدید جذب کمک‌ها باشد.
مهدی حاتمی با بیان اینکه تأمین مالی در ساختار مدیریت‌شهری قدمتی طولانی دارد و برای کار‌های مختلف نیازمند تأمین مالی هستیم تا برنامه‌ها در عرصه مدیریت‌شهری اجرا شود، تصریح کرد: بیشتر پروژه‌هایی که ستاد خیران شهریار تعریف می‌کند، تقاضای خود مردم و شرکای ما در این تأمین مالی است و مشارکت آن‌ها در تأمین مالی قوام بیشتری به پروژه می‌دهد و انتظارات را افزایش می‌دهد و نتیجه نهایی مطلوب‌تری را به ما ارائه می‌کند.


وی تأکید کرد: نوید می‌دهم در سال‌های آینده از ستاد خیران شهریار زیاد خواهید شنید و پروژه‌هایی را که لوگو این ستاد بر سردر آن‌ها نصب می‌شود، زیاد می‌بینیم.
مدیر توسعه خدمات و مدیریت دارایی‌های شهرداری مشهد نیز گفت: معاونت اقتصادی شهرداری مشهد موظف است روش‌های تأمین مالی نوین را به‌جد پیگیری کند؛ این امر در ۲ حوزه مفهوم ابزار‌های نوین تأمین مالی و مشارکت‌جویی در همه سطوح ازجمله جلب مشارکت ایده‌پردازان و به‌منصه‌ظهوررساندن آن اعتبار پیدا می‌کند.


لیلا نوروزی افزود: معاونت اقتصادی در این مسیر مأموریت‌هایی را برای خود تعریف کرده است.
وی ادامه داد: امیدواریم ایده‌های قابل اجرایی که می‌تواند به مدیریت‌شهری کمک کند، از روش‌های تأمین مالی جمعی برای حل مسائل شهری استفاده کند.