آماده‌باش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مقابله با مدل جهش‌یافته کرونا

به گزارش شهرآرانیوز، دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهداظهار کرد: این دانشگاه به دلیل احتمال عود دوباره بیماری همچنان حالت دفاعی و آماده‌باش خود را حفظ کرده است.

به نقل از وب دا، دکتر علی اصغر انجیدنی با اشاره به اینکه همزمان با کاهش تعداد بیماران بستری و مبتلایان در سطح دانشگاه و خفیف شدن شرایط پیک چهارم هشدار‌هایی از سوی وزارت بهداشت داده شده است که شهر‌های جنوب کشور و مناطق شرقی شرایط ویژه‌ای را تجربه می‌کنند، خاطرنشان کرد: ممکن است این عود بیماری در شهر‌های جنوبی و شرقی کشور به علت گونه‌های جهش یافته هندی و افریقایی باشد.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: قرارگاه مرکزی کرونا تصمیم بر این دارد که شرایط از حالت آماده‌باش خارج نشود، زیرا اواخر خردادماه به بعد احتمالا افزایش دوباره خواهد بود.

وی ابراز کرد: پیک چهارم با سرعت بالا بین مردم شیوع پیدا کرد، به نحوی که احتمال شیوع کرونای انگلیسی می‌رفت، اما برخلاف سرعت که بالا رفت، شیب برگشت تندی نداشت و احتمال خطر همچنان وجود دارد.

انجیدنی با بیان اینکه احتمال این پیک دو قله‌ای باشد و یا مدل هندی بیماری شیوع یابد وجود دارد، گفت: حفظ آماده باش دانشگاه، عدم کاهش تعداد تخت‌های بستری، ادامه اجرای طرح شهید سلیمانی و واکسیناسیون از جمله اقداماتی است که در این زمینه موثر است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: تشدید نظارت‌ها، تاکید بر اجرای دقیق پروتکل‌های درمان و ارجاع بیماران به بیمارستان‌ها در کنترل بیماری موثر است، امیدواریم که شرایط پیک چهارم تکرار نشود، اما اگر تکرار شود آمادگی خود را حفظ خواهیم کرد.