عملکرد درخشان لژیونر ایرانی در برابر بحرین| سامانِ اسکوچیچ

به گزارش شهرآرانیوز، برابر بحرین، یک تعویض همه سرنوشت بازی را تغییر داد و به نفع تیم ملی کرد؛ قدوس به‌جای میلاد محمدی وارد زمین شد و به‌عنوان هافبک راست در خط دوم بازی کرد تا حاج‌صفی بعد از مدت‌ها به‌سمت چپ خط دفاع برود. برابر هنگ‌کنگ نیز تیم ملی بازی را با ۲ هافبک کاملا شبیه هم و بیشتر ماهر در امور دفاعی یعنی عزت‌اللهی و نوراللهی استارت زد؛ از این ۲ گزاره می‌توان نتیجه گرفت که یکی از دلایل تغییر نتایج تیم ملی در نیمه دوم نسبت به نیمه اول، ترمیم ترکیب و بهتر‌شدن چیدمان است. ۲ نگاه به این نوع تغییرات اسکوچیچ می‌توان داشت: نگاه منفی که می‌گوید او هنوز به هر دلیلی، توان بازیکنانش را در ترکیب به‌خوبی نمی‌داند و به‌دلیل نداشتن بازی تدارکاتی، همچنان مشغول سعی و خطاست.


نگاه مثبت، اما از گیج‌کردن رقبا می‌گوید که مثلا بازی با ۲ هافبک‌دفاعی برابر هنگ‌کنگ برای نرسیدن بحرینی‌ها به ترکیب اصلی‌مان بود. تیم ملی برابر بحرین، بازی را با آرایش ۲-۴-۴ شروع کرد که در برخی دقایق خطی بود و در برخی دقایق با رفتن حاج‌صفی به‌سمت چپ و جلوتررفتن امیری تبدیل به لوزی می‌شد. در نیمه دوم و با حضور قدوس، به آرایش ۳-۳-۴ روی آورده شد و وقتی امیری به‌دلیل مصدومیت زمین را ترک کرد، تیم ملی به چیدمان ۱-۳-۲-۴ رسید.

 

همین که تیم ملی توان بازی با انواع آرایش‌ها را دارد، نکته ویژه‌ای است. تفاوت نیمه دوم و نیمه اول را می‌توان چنین هم تحلیل کرد که اسکوچیچ به مربیگری در حین بازی علاقه‌مند است. او به‌جز آنالیز‌های همیشگی به دیدن نوع بازی حریف هم توجه دارد و به‌همین‌دلیل هم برابر بحرین، در ابتدای نیمه دوم تعویض کرد، سیستم بازی تیم ملی را تغییر داد و به ۳ گل رسید. اسکوچیچ در ۲ بازی قبلی نشان داد بازی‌خوانی خوبی دارد و می‌تواند با انجام تعویض‌های مناسب، روند و برنامه تیم را به‌طور‌کلی تغییر دهد و حریف را غافل‌گیر کند.