۹۵درصد از داوطلبان شوراهای اسلامی کشور تایید صلاحیت شدند

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید حمیدرضا کاظمی در نشست خبری با اشاره به روند بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی کشور بیان کرد: حجم زیادی از داوطلبان در سطح کشور برای حضور در شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کرده بودند. حدود ۳۰۰ هزار نفر در روستاها ثبت نام کردند و بررسی صلاحیت داوطلبان در زمان محدود کار سختی بود. اما خوشبختانه توانستیم در زمان مقرر بررسی صلاحیت‌ها را به نتیجه رسانده و لیست نهایی را به وزارت کشور اعلام کنیم.

 

وی در ادامه اظهار کرد: در مرحله‌ی مقدماتی در شورای شهر حدود ۱۰ درصد از داوطلبین از سوی هیات‌های اجرایی رد صلاحیت شدند و در هیات‌های نظارت شهرستان ۱۲ درصد رد صلاحیت شدند و در نهایت در شورای عالی استان‌ها شش درصد از این افراد مجددا مورد تایید قرار گرفتند. حدود ۱۱ هزار و ۳۹۷ نفر در هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان‌ها رد صلاحیت شده که ۲۸۱ نفر از آنها اعتراض نکردند. در نهایت ۸۰۸۵ نفر تایید صلاحیت نشده و اعتراض خود را به هیات‌های عالی استان‌ها بردند در مجموع داوطلبان شورای اسلامی شهر و روستا ۲۸۷ هزار و ۳۸۲ نفر بودند که تا پایان رسیدگی هیات مرکزی نظارت ماندند و البته برخی از آنها انصراف دادند. حدود ۲۶۹ هزار و ۳۳۶ نفر یعنی ۹۳ درصد از داوطلبین شوراهای روستاها صلاحیت آنها مورد تایید قرار گرفت و تنها شش درصد آنها صلاحیت‌شان رد شد.

 

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور در ادامه تصریح کرد: در بخش شورای شهر نیز صلاحیت ۸۵.۷۲ درصد از داوطلبین مورد تایید قرار گرفت. به طور کلی در بین کل داوطلبان شوراهای شهر و روستا صلاحیت ۹۵ درصد مورد تایید قرار گرفت و تنها پنج درصد از داوطلبین رد صلاحیت شدند. امروز نیز در آخرین مرحله‌ای قرار داریم که اگر کسی مدارک مستدل و قابل استنادی به ما واصل کند با توجه به اختیاری که قانون به هیات مرکزی داده است صلاحیت آن را تایید کند.

 

ادامه دارد