تیم ملی ایران در گروه مرگ یا زندگی؟| قرعه‌کشی حساس

به گزارش شهرآرانیوز، سیدبندی مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی در قاره آسیا پس از صعود ۱۲ تیم مشخص شد و در‌نهایت تیم‌های ایران، عراق، عمان، ویتنام، امارات، چین، عربستان، لبنان، کره‌جنوبی، استرالیا، ژاپن و سوریه در مرحله بعد برای رسیدن به جام‌جهانی قطر با هم رقابت خواهند کرد. بازی‌های مرحله نهایی در ۲ گروه شش‌تیمی برگزار می‌شود که ۲ تیم نخست به جام‌جهانی می‌روند و تیم‌های سوم ۲ پلی‌آف را خواهند داشت و در‌نهایت امکان کسب یک سهمیه دیگر را هم برای آسیا دارند.

 

دور نهایی مرحله مقدماتی جام‌جهانی روز سوم تیر قرعه‌کشی خواهد شد و تیم‌ها حریفان خود را خواهند شناخت. شاید قرعه ایده‌آل برای تیم ملی ایران، رویارویی با استرالیا، عراق، امارات، سوریه و لبنان باشد و البته احتمال قرارگیری در گروهی همراه با کره، عربستان، چین، عمان و ویتنام شگفتی‌ساز هم وجود دارد.


تیم‌های راه‌یافته به دور نهایی مسابقات مقدماتی وارد مرحله دشوارتری خواهند شد. ۱۲‌تیم راه‌یافته به این مرحله در ۲ گروه شش‌تیمی برابر هم قرار می‌گیرند و انتظار می‌رود در این مرحله، گروه مرگ با حضور تیم‌های قدرتمند و مدعی آسیا شکل بگیرد. تیم‌های کره‌جنوبی و ژاپن در یک سید قرار نگرفته‌اند و بر‌این‌اساس احتمال هم‌گروه‌شدن این ۲ تیم وجود دارد. همچنین این احتمال که ۲ تیم ژاپن و کره با عربستان و چین هم‌گروه شوند، باعث خواهد شد که آسیا برخی از مدعیان و قدرت‌های برتر خودش را در این مرحله از دست بدهد.

 

این در‌حالی است که تیم‌های عراق، سوریه و ویتنام هم پیشرفت درخورتوجهی داشته‌اند. در دوره اول، ایران و کره‌جنوبی از گروه اول و ژاپن به‌همراه عربستان از گروه دوم به مسابقات جام‌جهانی راه یافتند، اما در این دوره به احتمال فراوان قدرت‌های برتر آسیا در کنار هم قرار می‌گیرند و یک گروه مرگ شکل می‌گیرد. بهرحال واضح و مبرهن است که ایران کار سختی در مرحله بعد مسابقات دارد.