آمادگی مشهد برای جشن میلاد امام رضا (ع)

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ به‌گفته قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد، در آستانه میلاد پربرکت ثامن‌الحجج (ع) مدیریت شهری مشهد برای ارائه خدمات ویژه به زائران و مجاوران، تمهیداتی اندیشیده است که از آن جمله می‌توان به سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌ها در مسیر حرم و گل آرایی ویژه شهر اشاره کرد.
مهدی یعقوبی در گفتگو با خبرنگار ما، افزود: در حوزه حمل ونقل ریلی نیز در شب میلاد امام هشتم (ع) افزایش سرویس دهی و کاهش سرفاصله زمانی قطارشهری مشهد در خطوط یک و دو اجرایی خواهد شد.


توزیع ۳ میلیون بوته گل در دهه کرامت

وی با اشاره به گل آرایی ویژه شهر در ایام دهه کرامت امسال، یادآور شد: در دهه کرامت امسال، بیش از ۳ میلیون بوته گل فصلی در مناطق سیزده‌گانه مشهد توزیع و جانمایی شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: در زمینه فضاسازی و گل آرایی شهر نیز اقدامات زیادی تدبیر شده است که جانمایی ۵ المان ویژه گل‌نوشته در میدان‌های شهر، اجرای بیش از ۱۴۰۰ فعالیت فرهنگی برنامه ریزی شده در این ایام و جانمایی ۳۴ المان شمسه در معابر منتخب شهری از آن جمله است؛ ضمن اینکه ۱۲۶ گُل‌جای (فلاورباکس)، ۴ المان ترکیبی با محوریت گنبد و بارگاه، ۱۰ المان گل مناسبتی و ۱۰ المان نوشتاری نیز در شهر نصب شده است.


یعقوبی ادامه داد: اقدامات دیگری نیز مانند اجرای استیکر تلفیقی با نور در مناطق اطراف حرم مطهر شامل میدان بیت‌المقدس و میدان طبرسی، نصب و آماده سازی دالان‌های گل در میدان شهیدحججی و ورودی ره باغ مرتبط نیز با توجه به اهمیت ویژه معابر منتهی به حرم مطهر رضوی برنامه ریزی و اجرایی شده است.
وی بیان کرد: در این ایام همچنین نصب ۴۶ المان نوری «یا رضا (ع)» در محور‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و فعال‌سازی همه نورپردازی‌های شبانه شهری در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفته است.


۱۰هزار مترمربع اطلاع‌رسانی محیطی

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت: در شب و روز میلاد، سرویس‌دهی ویژه ناوگان اتوبوس‌رانی برای نماز صبح روز ولادت امام رضا (ع) در خطوط اطراف حرم، تقویت خطوط ناوگان اتوبوس‌رانی منتهی به حرم مطهر در شب و روز میلاد امام رضا (ع) و نصب پرچم‌های مناسبتی به‌روی ناوگان حمل و نقل عمومی، نیز پیش‌بینی شده است.
یعقوبی یادآور شد: نورافشانی ویژه در ۸ منطقه شهر، آذین بندی با استفاده از ۲۰۰هزار متر طول ریسه رنگی، ۳ هزارو۵۰۰ آویز ستونی و ۲۰۰ پرچم بیرقی در خطوط بی‌آرتی بخشی از اقدامات این حوزه خواهد بود؛ در این ایام، بیش از ۱۰هزار مترمربع اطلاع‌رسانی محیطی با موضوع دهه کرامت نیز صورت خواهد گرفت.