تشرف ۱۰۰۰ زائر پیاده امام رضا (ع) به مشهد در دهه کرامت

به گزارش شهرآرانیوز، سخنگوی جمعیت خدمتگزار به زائران پیاده امام رضا (ع)  با بیان این مطلب اظهار کرد: حدود یک‌هزار زائر پیاده در ایام دهه کرامت به مشهدالرضا مشرف شدند. از این تعداد ۴۸۰ زائر از مسیر نیشابور، حدود ۱۰۰ زائر از مسیر فریمان و ۱۵۰ زائر از مسیر جاده سرخس و مابقی آنان از جاده قوچان و جاده قدیم راهی مشهد شده‌اند. همچنین از فریمان یک کاروان خانم به مشهد مشرف شدند.

حسین رضائی افزود: این زائران با تمهیداتی که مدیران کاروان‌ها تدارک دیده‌اند یک روز در مراکز اقامتی مشهد که توسط مرکز بهداشت و اداره‌کل میراث فرهنگی استان دارای مجوز هستند، اقامت دارند.

وی ادامه داد: همچنین در طول مسیر نیز اقامتگاه‌های ثابت با خدمات سرپایی و درمانی برای زائران پیاده امام هشتم (ع) در نظر گرفته شده است.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار به زائران پیاده امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: آخرین آمار حضور زائران پیاده در دهه کرامت سال ۱۳۹۸ حدود ۱۰هزار نفر و در دهه آخر صفر همان سال بیش از ۵۰۰ هزار نفر در قالب ۲۶۶۰ کاروان از ۲۱ استان کشور بوده است.

رضائی اضافه کرد: زائران پیاده برای زیارت امام هشتم (ع) دو نوبت در سال یعنی دهه کرامت و دیگری دهه آخر صفر به مشهد مشرف می‌شوند که با توجه به شرایط کرونا در سال گذشته میزبان زائران پیاده نبودیم.

منبع: ایسنا