افزایش پنج درصدی مشارکت اقتصادی در خراسان رضوی

به گزارش شهرآرانیوز، محمد سنجری روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال شهرستان سبزوار افزود: افزایش نرخ مشارکت اقتصادی استان خراسان رضوی حاصل مدیریت، برنامه ریزی مناسب و اجرای طرح مثلث اقتصادی بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین بر مبنای آمار مرکز ایران، نرخ بیکاری خراسان رضوی در انتهای تابستان ۹ درصد اعلام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال دو درصد کاهش یافته است.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: به منظور تداوم تولید، ایجاد اشتغال و حمایت از تولیدات داخلی ایجاد ۷۸ هزار و  ۶۱۸ فرصت شغلی در این استان طی سال جاری هدف‌گذاری شده است.
سنجری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵ هزار و ۱۰۸ فرصت شغلی در خراسان رضوی ایجاد شده که بیانگر تحقق ۵۷ درصدی میزان اشتغال است.


وی اضافه کرد: از این میزان اشتغال ۱۴ هزار و ۵۷۴ شغل در سامانه رصد توسط دستگاه‌های اجرایی ثبت شده و بخش دیگر اشتغال مربوط به نهادهای بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت بوده که به صورت کتبی از سوی این دستگاه‌ها اعلام شده است.


فرماندار  سبزوار نیز در این نشست گفت: امسال سه هزار و ۲۲۸ فرصت شغلی توسط دستگاه‌های دولتی برای این شهرستان هدف‌گذاری شده است.


احمد برادران افزود: طی ۶ ماه نخست امسال هزار و ۴۳۰ فرصت شغلی در شهرستان سبزوار ایجاد شده که هزار و ۷۹ مورد آن در سامانه رصد ثبت شده است.


وی ادامه داد: پارسال تعهد اشتغال شهرستان سبزوار ایجاد چهار هزار و ۴۵۶ فرصت شغلی بود که با بهره گیری از تسهیلات مناسب بانکی شش هزار و ۶۰ شغل در این شهرستان ایجاد شد.  


شهرستان ۳۰۶ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.


منبع: ایرنا