رئیس سازمان بهزیستی کشور در مشهد بیان کرد:
اولین هتل ویژه معلولان تا ۳ ماه دیگر بهره‌برداری می‌شود

گروه تاریخ و گردشگری شهرآرانیوز | رئیس سازمان بهزیستی کشور در بازدید از اولین هتل تراز معلولان در کشور از افتتاح این مجموعه اقامتی مجهز و بزرگ در مشهد تا ۳ ماه آینده خبر داد.


دکتر وحید قبادی‌دانا بر تسریع در روند تکمیل و تجهیز این هتل تأکید کرد و گفت: با همکاری معاونت توسعه مدیریت سازمان بهزیستی و تعامل بسیار خوب پیمانکار و خیر محترم، امیدواریم این هتل در ۳ ماه آینده بهره‌برداری شود.


وی ادامه داد: براساس قولی که مسئولان استان خراسان‌رضوی داده‌اند، مشکلات معبر و مسیر تردد معلولان در این مجموعه که اکنون با مشکلاتی مواجه است، به‌زودی و با اجرای طرح تفصیلی شهرداری منطقه ثامن حل خواهد شد.


دکتر قبادی‌دانا گفت: ابتدا نام این مجموعه مهمان‌سرای ارزان‌قیمت برای افراد بی‌بضاعت بود، اما با همکاری و تعامل بسیار خوب خیر گرامی، حاج‌آقای شهسواری، و خانواده ایشان تغییراتی در مجموعه داده شد و شرایط برای تغییر نام آن به هتل تراز معلولان فراهم شد.


وی با اشاره به کار خیر مجموعه که اهل استان یزد و از فعالان بخش تولید است، گفت: کار آقای شهسواری در همه خاورمیانه بی‌نظیر است؛ ایشان هتلی به این خوبی را ساخته و به مددجویان بهزیستی اهدا کرده و مشتاقانه منتظر اقدامات نهایی است تا هرچه زودتر آن را به بهزیستی تحویل دهد.

 

 

اولین هتل ویژه معلولان تا ۳ ماه دیگر بهره‌برداری می‌شود


دکتر قبادی‌دانا گفت: در فرایند ساخت مجموعه، سمن‌های معلولان که مصرف‌کنندگان نهایی این هتل هستند، از کشور و استان به این مجموعه آمدند و نظر‌ها و ایده‌های خود را ارائه کردند تا ساختمان به بهترین وجه ممکن ساخته شود.


وی ادامه داد: همچنین متخصصان مناسب‌سازی استان و کشور هم به مجموعه دعوت شدند تا همه الگو‌ها و استاندارد‌های لازم برای هتل تراز معلولان در آن اجرایی شود.


رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین ضمن تشکر از شهرداری، شورای شهر مشهد و استانداری خراسان‌رضوی گفت: همه مسئولان و مقاماتی که در استان و کشور از این مجموعه پشتیبانی کرده و همراهی خود را با جامعه هدف بهزیستی نشان داده‌اند، قدردانی می‌کنیم.


دکتر قبادی‌دانا گفت: تأمین اعتبار برای تجهیزات داخلی ساختمان از سوی سازمان بهزیستی انجام می‌شود و همه هزینه‌ها از جمله آنچه خیر، حاج‌آقای شهسواری، و سازمان بهزیستی در این مجموعه انجام داده‌اند، به‌صورت شفاف به اطلاع مردم می‌رسد.


وی همچنین گفت: هماهنگی‌هایی انجام شده است تا مسیر تردد و حمل‌ونقل معلولان از پایانه‌های مسافربری مشهد تا هتل نیز مناسب‌سازی شود و ان‌شاءا... معلولان با سربلندی و سرافرازی با خانواده‌هایشان به این مجموعه مشرف شوند و به پابوس آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) که این روز‌ها در جشن میلاد ایشان هستیم، بیایند. مطمئن هستیم که توجهات و عنایات آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) دستگیرمان بوده و این مجموعه با دعای ایشان برپا شده است.

 

اولین هتل ویژه معلولان تا ۳ ماه دیگر بهره‌برداری می‌شود

 


وی تأکید کرد: این هتل می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها و دیگر مجموعه‌های اقامتی معلولان شود تا در سایر هتل‌ها و مهمان‌سرا‌های این گروه از شهروندان نیز ملاک‌ها و استاندارد‌های مناسب‌سازی را به این شکل طراحی کنند.


دکتر قبادی‌دانا از مهندسان، طراحان و معمارانی که در طراحی این مجموعه با خیر پروژه همکاری کرده‌اند نیز تشکر کرد.