روایت هندبالیست روس از حضور در حرم امام رضا(ع)

گروه ورزش/ شهرآرانیوز، فدراسیون هندبال برای کمک به آمادگی بازیکنان تیم ملی جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا تصمیم گرفت ۲ بازیکن روسی اشتادسازه را به تمرینات تیم ملی دعوت کند.


یولیا تاران یکی از ۲ بازیکن خارجی است که نخستین حضورش را در ایران تجربه می‌کند. این بازیکن که سابقه بازی در فرانسه، رومانی، آذربایجان و البته روسیه را دارد در فصل جدید برای اشتادسازه بازی خواهد کرد.


وی درباره حضورش در ایران و تمرینات تیم ملی هندبال، گفت: من برای نخستین سال است که در ایران حضور پیدا می‌کنم و این کشور را دوست دارم. برای کمک به تیم ملی و اقزایش سطح فنی آنها در تمرینات تیم ملی حضور پیدا کردم.


این بازیکن خارجی خاطرنشان کرد: ایران بازیکنان خوبی دارد اما سطح هندبال آنها خیلی بالا نیست به همین دلیل ما می‌خواهیم سطح آنها را قدم به قدم بالا ببریم. من و دیگر هم تیمی‌ام اینجا هستیم تا هم بازی کنیم و هم کمکی کرده باشیم. ایران تیم خوبی است و بازیکنان باهوشی دارد اما نیاز دارد کار بیشتری انجام دهد. 


تاران درباره سابقه بازی خود، خاطرنشان کرد: من در هندبال ساحلی تیم ملی جوانان روسیه بازی می‌کنم و در سوپرلیگ روسیه، فرانسه، رومانی و آذربایجان بازی کرده‌ام.


ایران کشور زیبایی است و من بازدیدی از تهران و مشهد داشتم. مشهد شهر فوق‌العاده زیبایی است. ما به حرم امام رضا (ع) رفتیم. وقتی آنجا رفتم به همه چیز نگاه می‌کردم و برایم بسیار جالب بود. با خودم می‌گفتم چه جای خوبی است.