پزشکی از راه دور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجاد می‌شود

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر شاپور بدیعی اظهار کرد: بر اساس این برنامه در شهرستان‌هایی که از مرکز استان دورتر هستند و امکان ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی کمتر مقدور است با ایجاد پزشکی از راه دور بتوان مردم منطقه را از این خدمات بهره‌مند کرد.
وی تصریح کرد: در این راستا با شرکت‌های دانش بنیان توانمند دانشگاه مذاکره شده است تا بتوان بر اساس امکانات موجود و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب با همکاری مدیریت فناوری اطلاعات پزشکی از راه دور را در مناطق زیر پوشش به ویژه شهرستان‌های دوردست با شرایط اقلیمی و جغرافیایی خاص به اجرا در آورد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در مرحله نخست این برنامه در یکی از شهرستان‌های دور نسبت به مشهد که تعداد متخصصین کمتری دارد و از شرایط اقلیمی خاصی برخوردار است به صورت پایلوت اجرا می‌شود و پس از کسب نتایج در دیگر مناطق اجرایی خواهد شد.
بدیعی با بیان اینکه این برنامه یکی از روش‌های مدرن در راستای کاهش هزینه‌ها و استفاده عادلانه مردم از خدمات تخصصی و فوق تخصصی به شمار می‌رود خاطر نشان کرد: در حال حاضر به صورت پراکنده در برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حال اجراست، اما دانشگاه علوم پزشکی مشهد نخستین دانشگاه کشور است که به صورت مدون و برنامه ریزی شده در این برنامه وارد شده است.