ایجاد ۱۰۱ هزار متر مربع فضای بهداشتی درمانی در غرب خراسان رضوی

به گزارش شهرآرانیوز؛ دکتر علیرضا مسلم روز جمعه با بیان این مطلب اظهارداشت:۶۱ هزار متر مربع از این فضاهای بهداشتی و درمانی در حوزه علوم پزشکی سبزوار احداثی و ۴۰ هزار مترمربع بهسازی کامل بناهای موجود بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت شاخص‌های حوزه بهداشت ودرمان را ارتقا دارد، تصریح کرد: ساخت ۱۰۱ هزار متر مربع فضای بهداشتی درمانی در شرایطی محقق شد که در بازه زمانی سال‌های ۸۴ تا ۹۲ حدود هشت هزارو ۷۵۰ مترمربع به فضاهای بهداشتی و درمانی علوم پزشکی سبزوار افزوده شده بود.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: افزایش مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی از ۳۷ به ۴۹ مورد، پایگاههای بهداشتی از ۲۸ به ۳۲ مورد و احداث پنج پایگاه سلامت شهری و چهار مرکز خدمات جامع سلامت درمان بستر، برخی از اقدامات این دانشگاه در راستای توسعه خدمات بهدداشتی و درمان بوده است.

 

دکتر مسلم افزود: همچنین اکنون هزار و ۱۰۰تخت بیمارستانی در بیمارستانها و مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه وجود دارد که این تعداد در مقایسه با سال۹۲ که ۵۷۱ تخت بود، حدود ۲ برابر افزایش را نشان می‌دهد.

 

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی یکی از دستاوردهای طرح تحول سلامت در طول سال‌های گذشته بوده است.

 

۳۷ مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب استان خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

 

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

 

منبع: ایرنا