دردسرهای گزینه نهم کالدرون

عملکرد بد مهاجم برزیلی پرسپولیس باوجود گذشت 7 هفته از لیگ برتر، اندک‌اندک او را به سرنوشت دی‌کارمو دچار می‌کند. این مهاجم برای حل مشکل گل‌زنی قرمزها جذب شده و باوجود اینکه در بیشتر بازی‌ها مهره فیکس کالدرون است، اما نه‌تنها هیچ گلی برای این تیم نزده، بلکه عملکرد فنی‌اش به‌گونه‌ای است که صدای همه را درآورده است. همه این‌ها درحالی است که گفته می‌شود او گران‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه پرسپولیس است.


575هزار دلار برای هیچ
باشگاه پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات به جذب بازیکنی از برزیل اقدام کرد که به‌نوعی می‌توان گفت گران‌ترین بازیکن تاریخ این باشگاه است. جالب اینکه کمیته نقل‌وانتقالات باشگاه پرسپولیس متشکل از ایرج عرب، علی رغبتی و محسن خلیلی در حالی اقدام به جذب این بازیکن کردند که تقریبا 2 ماه برای جذب بازیکن جدید وقت گذاشتند. البته گابریل کالدرون هم درنهایت اعلام کرد این کمیته درواقع گزینه نهم وی را جذب کرده است. جونیور براندائو در بازی‌‌هایی که در این فصل به میدان رفته، به‌خوبی نشان داده است که در سطح پرسپولیس نیست و جالب اینکه کالدرون در آخرین صحبت‌هایش درمورد این بازیکن مدعی شد که چون چند بازیکن تیمش شرایط بازی نداشتند، مجبور به استفاده از جونیور شد و در بین 2 نیمه هم او را به‌خاطر عملکرد ضعیفش تعویض کرد. زمانی که بحث انتقال جونیور به پرسپولیس مطرح شد، خیلی‌ها این اعتقاد را داشتند که این بازیکن بعد از یک فصل کامل نیمکت‌نشینی در لیگ بلغارستان که لیگی کاملا معمولی است، نمی‌تواند خریدی مناسب برای قهرمان فصل گذشته لیگ ایران باشد؛ اما کمیته نقل‌وانتقالات پرسپولیس بدون توجه به این مسائل، این بازیکن را با قیمت گزاف جذب کرد. بدون‌شک باشگاه پرسپولیس در هیچ مقطعی مبلغ 575هزار دلار برای یک بازیکن هزینه نکرده است که این اتفاق در زمان مدیریت عرب در پرسپولیس رخ داد. محمدحسن انصاری‌فرد که در جریان بازی پرسپولیس - پیکان در جایگاه در حال تأسف‌خوردن از عملکرد جونیور در زمین مسابقه بود، درباره قرارداد سنگین وی و بازی‌اش گفت از مدیریت قبل و کالدرون سؤال کنید؛ درحالی‌که برای او واقعا عجیب است چطور برای چنین‌بازیکنی این رقم هزینه شده است. به‌خاطر همین مسئله هم باشگاه پرسپولیس به‌دنبال راه‌حلی برای توافق با جونیور و فسخ قرارداد اوست، اتفاقی که اگر تا قبل از نیم‌فصل رخ ندهد، در آن مقطع حتما عملی خواهد شد. به‌ویژه اینکه کالدرون از انصاری‌فرد خواسته برای لیگ قهرمانان، مهاجم به‌مراتب باکیفیت‌تری نسبت به جونیور می‌خواهد.


ناصر محمدخانی: تا‌به‌حال برزیلی به این ضعیفی ندیده بودم
مهاجم گل‌زن پرسپولیس در دهه60 یکی از منتقدان ویژه جونیور است. ناصر محمدخانی دررابطه با این بازیکن گفت: جونیور خیلی ضعیف است، حتی یک کنترل توپ ساده هم نمی‌تواند انجام دهد. در یک صحنه توپ را با بیرون پا کنترل کرد، اصلا من ماندم،‌ در شش‌قدم راحت می‌توانست توپ را کنترل کند و ضربه بزند، ولی با بیرون پا اصلا نفهمیدم چه‌کار کرد! برزیلی‌ها به تکنیک و کنترل توپ معروف هستند؛ ولی این بازیکن خیلی ضعیف است. تابه‌حال بازیکنی برزیلی به این اندازه ضعیف ندیده‌ام. جونیور نه تکنیک دارد و نه کنترل توپ. هیچ چیز مثبتی در او دیده نمی‌شود. محمدخانی درباره فیکس‌بودن این بازیکن باوجود نمایش ضعیفش هم گفت: شاید کالدرون نظر مثبتی روی این بازیکن دارد، ولی فکر نمی‌کنم او هم از عملکرد جونیور راضی باشد. فقط به این بازیکن فرصت می‌دهد تا خودش را نشان دهد. فکر هم نمی‌کنم که از بازی بعد، جونیور در ترکیب باشد. وی ادامه داد: من یک ماه پیش گفتم باید از او حمایت شود، ولی الان واقعا می‌توانیم به‌جای جونیور از بازیکنان رده امید استفاده کنیم.


درخشان: وقت‌گذاشتن برای جونیور بیهوده است
سرمربی پیشین پرسپولیس هم معتقد است مهاجم برزیلی این تیم توان فنی کمی دارد. حمید درخشان با اشاره به نمایش جونیور گفت: من از بازی دوم گفته بودم که این بازیکن به درد پرسپولیس نمی‌خورد. وقت‌گذاشتن برای این بازیکن بیهوده است و باید فرصت بیشتری به بازیکنان جوان بدهیم. امیدوارم پرسپولیس هفته به هفته بهتر شود. پرسپولیس بازی‌های سخت‌تری پیش‌رو دارد و در صورت ادامه همین وضعیت، در نیم‌فصل دوم شرایط سختی برای پرسپولیس به وجود می‌آید.