راهکارهای شهردار برای حل مشکل ترافیک خیابان احمدآباد
شلوغی و نبود جای پارک در محدوده مطب‌های خیابان احمدآباد، مدت هاست که به یکی از مشکلات این منطقه از شهر تبدیل شده است. اهمیت این موضوع به خصوص با توجه به جمعیت زیادی که از شهر‌ها و کشور‌های دیگر برای درمان به مشهد می‌آیند، بیشتر به چشم می‌آید.
در همین زمینه محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، از برگزاری جلساتی برای رفع این مشکل خبر داد و گفت: بنا به جلسه‌ای که حدود یک ماه قبل با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشتیم به این نتیجه رسیدیم که برای کاهش ترافیک در منطقه احمدآباد باید سراغ فضا‌های جایگزین با استاندارد‌های لازم برویم.
به گزارش فارس، کلائی با اشاره به اینکه برخی بیمارانی که به مطب‌ها مراجعه می‌کنند مشهدی نیستند، افزود: از آنجا که بیشتر این مطب ها، حتی ساده‌ترین امکانات مانند سرویس بهداشتی هم ندارند، با برخی مسجد‌ها در این منطقه قراردادی بسته‌ایم که مراجعه کنندگان بتوانند از سرویس‌های بهداشتی استفاده کنند و هزینه‌اش را به عهده گرفتیم تا بیماران کمتر دچار مشکل شوند. شهردار مشهد فعال کردن شهرک سلامت، ایجاد مجتمع‌های ایستگاهی با کاربری پزشکی و ایجاد کلینیک‌های تخصصی در مناطق کم برخوردار را ۳ راهکار مشترک شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی برای حل مشکل تجمع مطب‌ها در خیابان احمدآباد برشمرد و در ادامه اظهار کرد: با احداث بخشی از کلینیک‌های تخصصی به ویژه احداث بیمارستان در منطقه قلعه ساختمان بخشی از این مشکلات خود به خود رفع می‌شود. همچنین اگر اراضی ارتش، آزاد و مصوبه شورای عالی ابلاغ شود، علاوه بر پارک بزرگ ۷۲ هکتاری، اراضی انتفاعی آن در خدمت خدمات پزشکی قرار می‌گیرد.