پیش‌بینی بورس فردا چهارشنبه ۱۳ مرداد
به گزارش شهرآرانیوز، در جریان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بورس با رشد قابل توجه به عدد یک میلیون و ۳۷۵ هزار واحد رسید. عمده نماد‌های شاخص‌ساز بازار امروز را با روندی تعادلی و بعضا با افزایش قیمت سپری کردند. اما روند بورس فردا به چه صورت خواهد بود؟

ابراهیم سماوی، کارشناس بازار سرمایه گفت: شرایط بازار در حال حاضر متعادل است. اما باید توجه داشته باشیم زمانی که یک سهمی ۱۵ تا ۲۰ درصد رشد می‌کند و افزایش قیمت دارد با یک روند اصلاحی مواجه می‌شود و این مساله غیر طبیعی نیست. در حال حاضر هم رشدی با شیب کم را در بازار داریم.
 
 وی افزود: سهم‌هایی که اصلاح قیمتی داشتند، روند و چشم‌انداز مثبتی را برای آن‌ها پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس بازار تاکید کرد: در سال جاری همراه با افزایش نرخ‌ها نماد‌های گروه‌های مواد غذایی و دارویی می‌توانند برای سرمایه‌گذاری جذاب باشند. زیرا قیمت نهایی آن‌ها با توجه به تورم به نظر می‌رسد رقم‌های جذابی باشند.
 
وی افزود: از دیگر گروه‌های مطرح در بازار سهام می‌توانیم به کانه‌های فلزی و اوره‌ای‌ها اشاره کنیم. همچنین نماد‌های گروه پتروشیمی هم اگر نرخ‌های خوراک خود را در گزارشات به صورت شفاف اعلام کنند روند خوبی را خواهند داشت.

سماوی در پایان پیش‌بینی کرد: با توجه به ابهامات پیش رو بازار یعنی کابینه دولت رئیسی، ارزش معاملات بورس و فرابورس و بحث نهایی برجام به نظر می‌رسد تا دو هفته آینده شاخص در محدوده‌های یک میلیون و ۳۲۰ تا ۴۰۰ در نوسان باشد.
 
 
منبع:تجارت نیوز