اسماعیل‌خان: استراتژی جنگی دولت در هرات اشتباه بود | مردم اموال خود را می‌فروشند و از نیروهای خود حمایت می‌کنند

به گزارش شهرآرانیوز؛ «محمداسماعیل خان» رهبر جبهه مقاومت مردمی حوزه غرب افغانستان که در خط نخست نبرد حضور دارد و نیروهای خود را رهبری می‌کند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته جنگ شدیدی میان نیرو‌های امنیتی و مردمی با طالبان تا حوالی صبح امروز چهارشنبه ادامه داشت و تاکنون درگیر‌های پراکنده در مناطق غیبتان، هواده و غرب هرات ادامه دارد.

 

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته حملات طالبان عقب زده شده و ۳ نیروی خیزش مردمی کشته و ۵ تن دیگر متاسفانه زخمی شدند.

 

این جهادی سابق ادامه داد: حکومت از آغاز جنگ تاکنون کارشکنی کرده و نیرو‌های امنیتی که در مقابل طالبان میجنگیدند نباید اجازه میدادند تا طالبان از منطقه پل مالان وارد مناطق نزدیک به شهر شوند و از تمامی رهبری نظامی در هرات می‌خواهیم تا برای سرکوب طالبان و به عقب راندن آن‌ها به گونه واحد عمل کنند.

 

اسماعیل‌خان با گلایه از حکومت گفت: تمامی وعده‌های حکومت برای حمایت از نیرو‌ها تاکنون عملی نشده و تجهیزات جنگی مهمات و سلاح تاهنوز به دست نیرو‌ها نرسیده و حتی یک دوربین در اختیار نیرو‌های مردمی قرارنگرفته و امروز مردان و زنان هراتی با فروختن اموال و طلا‌های خود برای حمایت از نیرو‌های مردمی پول اهدا می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر حکومت پیشنهادات ما را برای جنگ می‌پذیرفت حالا حضور طالبان به نزدیک مرکز شهر هرات نبودیم و حضور تنها چند کماندو و نیروی امنیتی انهم در خط مقدم هیچ دردی را دوا نمی‌کند و باید عملیات‌ها با حضور گسترده نیرو‌های امنیتی برای سرکوب طالبان صورت گیرد.

 

رهبر جبهه مقاومت مردمی حوزه غرب افغانستان یکبار دیگر تاکید کرد که جنگ کنونی جنگ میان پاکستان و افغانستان است و طالبان ابزاری هستند، اما باید به یاد آورد که همانگونه که شهروندان افغانستان اسارت روس‌ها، امریکایی‌ها و دیگر متجاوزین را قبول نکرده اند اسارت پاکستان را نیز قبول نخواهند کرد و در این را کشته خواهیم شد، اما دشمن را به خانه‌های خود راه نخواهیم داد.

 

گلزار رئیس ارکان گردان نخست ارتش در حوزه غرب افغانستان در این مورد گفت: ۳ روز است که مناطق کمرکلاغ، حوض کرباس و روستای غیبتان در غرب هرات در گیر جنگ است و نزدیک به یک ساعت است که درگیری‌ها کاهش یافته است و وضعیت تحت کنترل نیرو‌های امنیتی است.

 

وی افزود: و تاپایان روز یا فردا عملیات گسترده نظامی برای پاکسازی مناطق دیگر آغاز می‌شود.

 

گلزار تاکید کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در غرب هرات تلفات زیادی به طالبان وارد شده و بیش از ۵۰ طالبان کشته شدند.

 

منبع: فارس