آقای عامل؛ صدای تو ما را عاشق کشتی کرد

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ اولین بار که فهمیدم اسم و فامیل او «هادی عامل» است، وقتی بود که بازی‌های جهانی کشتی از تلویزیون سیاه و سفیدمان پخش می‌شد و صدای او که حالا با فنون مختلف کشتی گره خورده است، با هیجان زیادی مسابقه فینال را گزارش می‌کرد. عمویم گفت: «عه صدای معلم ورزش ما است، آقای عامل» بعد هم از خاطرات معلم ورزش مهربانشان گفت، از هادی عامل.

 

{$sepehr_media_344178_600_400}

 

از سال ۱۳۶۳ وقتی که پهلوانان ایرانی روی تشک کشتی می‌روند، صدای او هم به خانه‌های ما می‌آید، صدایی گرم و صمیمی که چنان فنون کشتی را برای مخاطب نشسته پای تلویزیون تشریح می‌کند که حالا بعد از ۲۷ سال طرف داران کشتی در ایران هرکدامشان کارشناسی کار کشته و فن شناس در این رشته پرطرف دار هستند.

 

از روز سه شنبه که کلیپی از پشت صحنه گزارش کشتی «محمدهادی ساروی» منتشر شده و هادی عامل با شور و هیجان مختص به خودش این مسابقه را گزارش می‌کند، کاربران در فضای مجازی در واکنش به این کلیپ اظهارات گوناگونی داشته اند، یکی از آن‌ها نوشته بود: «وقتی عاشق کارت باشی، می‌شوی آقای عامل که عاشق کارش است و ما عاشق او».

 

هادی عامل که دو کلمه «چِغِر و بدبدن» از او با کشتی در ایران گره خورده، سال ۱۳۳۴ در مشهد به دنیا آمد، پدرش به دلیل خشک سالی از زابل به مشهد مهاجرت کرد و مادرش اهل نیشابور است، او یک بار در مصاحبه‌ای گفته بود: «احساس کنم مردم مرا نمی‌خواهند، از گزارشگری خداحافظی می‌کنم.»