معرفی برگزیدگان جشنواره "شهر همگان" در مشهد

به گزارش شهرآرانیوز، جشنواره "شهر همگان" با محوریت گروه‌های خاص و هدف آگاهی بخشی و فرهنگسازی برای این گروه‌ها در مشهد به کار خود پایان داد.

سرپرست اداره شهر همگان شهرداری مشهد در این زمینه گفت: جشنواره بین المللی شهر همگان با هدف فرهنگسازی و آگاهی بخشی حقوق و نیاز‌های گروه‌های خاص به زبان هنر و پژوهش به کار خود پایان بخشید

فاطمه باقری افزود: اداره شهر همگان در شهرداری مشهد با اولویت حمایت از گروه‌های خاص تاسیس شده است که این گروه‌ها شامل جانبازان، افراد دارای معلولیت، سالمندان، کودکان و بانوان می‌شوند. این اداره در راستای اطلاع رسانی و فرهنگسازی حقوق و نیاز‌های گروه‌های خاص جشنواره بین المللی شهر همگان را راه اندازی کرده است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره تلفیق هنر و زندگی است، افزود: منظور از این تلفیق نگاه انتقادی هنرمندان و پژوهشگران به مسائل و دغدغه‌های اجتماعی افراد دارای معلولیت، بانوان، کودکان و سالمندان است که همواره مورد نظر ما بوده است.

سرپرست اداره شهر همگان شهرداری مشهد ضمن بیان اینکه این جشنواره در محور‌های فیلم کوتاه، عکاسی، پادکست و دکلمه، داستان نویسی، انیمیشن و موشن گرافی، طرح پژوهشی، نقاشی و کاریکاتور برگزار شده است ادامه داد: تعداد آثاری که به دست ما رسیده است ۱۰۶۲ اثر است که همچنین نزدیک به نیمی از آثار ارسال شده در قالب‌های فیلم کوتاه و عکاسی است.

باقری با اشاره به اینکه جشنواره شهر همگان در سطح بین المللی نیز با استقبال خوبی روبرو شده است بیان کرد: از افغانستان، پاکستان، عراق، ایتالیا، آثار متعددی نیز ارسال شده است که نشان دهنده موفقیت این جشنواره مردمی در سطح جهانی است.

او با بیان این که به نفر اول برگزیده این جشنواره مبلغ ۵ میلیون تومان و برگزیده شایسته تقدیر ۳ میلیون تومان اهداء خواهد شد تصریح کرد: اسامی برگزیدگان و شایستگان تقدیر در این جشنواره بین المللی بدین شرح است.

در محور انیمیشن و موشن گرافی؛ مارال ملایجردی و بهناز فرشی یوسفی به ترتیب برگزیده و شایسته تقدیر شدند.

در محور پادکست و دکلمه؛ غزال موذن و عاطفه عبداللهی لاشکی به ترتیب، برگزیده و شایسته تقدیر شدند.

در محور داستان نویسی؛ مهین سارانی راد و محسن مرادی به ترتیب، برگزیده و شایسته تقدیر شدند
در محور طرح پژوهشی؛ حسن ربانی شایسته تقدیر شد.

در محور عکاسی؛ سید علی حسینی فر و مهدی کاظمی بومه به ترتیب، برگزیده و شایسته تقدیر شدند.

در محور فیلم کوتاه؛ مصیب حنایی و تیمور قادری به ترتیب، برگزیده و شایسته تقدیر شدند.

در محور کاریکاتور؛ آیت نادری و سهیل محمدی به ترتیب، برگزیده و در محور کاریکاتور؛ آیت نادری و سهیل محمدی به ترتیب، برگزیده و شایسته تقدیر شدند و نیز در بخش نقاشی؛ مهدی طوسی شایسته تقدیر شد.