«واکسن نورا»؛ مناسب برای دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال + مشخصات

شهرآرانیوز -  واکسن «نورا» با تلاش ۱۶ ماهه پزشکان، متخصصان و پژوهشگران بخش تحقیقات و پژوهش بیمارستان بقیه الله (عج) و با مشارکت محققان دانشگاه امام حسین (ع) ساخته‌شده است.

این واکسن ششم تیرماه ١٤٠٠ با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، سردار سرلشگر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و جمعی از فرماندهان و مسئولین در دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج)  رونمایی و از ششم تیرماه به‌طور رسمی وارد فاز بالینی شد.

 

«واکسن نورا»؛ مناسب برای دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال + مشخصات

 

واکسن کرونای نورا، مناسب برای افراد ۱۲ تا ۱۸ سال

دکتر حسن ابوالقاسمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله درباره واکسن کرونای نورا می‌گوید: مرحله یک آزمایش بالینی با موفقیت در حال اتمام است و ما تزریق اول و دوم را انجام داده ایم و خوشبختانه از نظر سلامت به وزارت بهداشت اثبات شده است. واکسن نورا یک واکسن نوترکیب است و صفر تا ١٠٠ آن را محققان ایرانی انجام دادند.

وی گفت: امیدواریم به سرعت مرحله دوم آزمایش بالینی را شروع کنیم که برای سنین ۱۲ تا ۱۸ سال است.
دکتر ابوالقاسمی ادامه داد:، چون اکنون واکسن‌ها برای افراد بالای ۱۸ سال است و ما برای اینکه دانش آموزان آمادگی پیدا کنند به دبیرستان بروند، نیاز به واکسن داریم که سنین ۱۲ تا ۱۸ سال را پوشش بدهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله گفت: نورا واکسن بسیار مناسبی است و لذا به سرعت مطالعات روی ۱۲ تا ۱۸ سال را شروع می‌کنیم و به محض اینکه وزارت بهداشت مجوز را صادر کند برای افراد ۱۲ تا ۱۸ سال نیز تزریق خواهیم کرد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم جامعه جوان کشور از این واکسن استفاده کنند.

منبع: ایرنا/صداوسیما