پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه ۱۸ مرداد
به گزارش شهرآرانیوز، روند بازار سهام امروز در دومین روز معاملاتی هفته جاری مثبت و متعادل به پایان رسید. امروز بازار سهام تحت تاثیر اخبار معرفی کابینه اقتصادی دولت بود. اما در چند روز گذشته روند نوسانی و کاهشی قیمت ارز، بازار سهام با عرضه نماد‌های شاخص‌ساز رو به رو شده است.

امروز شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز به عدد یک میلیون و ۴۱۷ هزار واحد رسید و نماد‌های گروه‌های خودرویی که به عنوان لیدر بازار از آن‌ها یاد می‌شود روند معاملاتی ناامید کننده‌ای داشتند. امروز نماد‌های گروه پتروشیمی و نفتی هم روند اصلاحی را داشتند و برخی از تک سهم‌های این گروه‌ها با کاهش قیمت مواجه شدند. با وجود روند فعلی بازار پیش‌بینی کارشناسان از بازار به چه صورت است؟
 
عظیم ثابت، کارشناس بازار سرمایه گفت: بعد از انتخابات ریاست جمهوری و عدم توافقات برجام، انتظارات تورمی در بازار افزایش پیدا کرده و دلار روند صعودی را پشت سر گذاشته است. این موارد برای اقتصاد خبر خوبی نیست. بازار سرمایه باید بر اثر سرمایه‌گذاری و افزایش GDP رشد کند و روند مثبت بازار به دلیل افزایش نرخ دلار و تورم، واقعی و قابل قبول نیست.

ثابت اضافه کرد: افزایش نرخ محصولات صنایع محتلف برای بازار سهام خبر خوبی در چند وقت اخبر بوده است. همچنین قیمت جهانی کامودیتی‌ها و نفت در محدوده‌های خوبی قرار گرفته‌اند و در حال حاضر بازار از این ناحیه هم مشکلی ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: تیم اقتصادی دولت در کابینه کاملا مشخص نیست، اما تا اینجا اسامی افرادی که منتشر شده است، قابل قبول بوده و در حرکت‌های بعد بازار موثر واقع می‌شود؛ بنابراین تاثیر مثبتی را در روند بازار اگر تمایل به حذف یا تعدیل قیمت‌گذاری دستوری داشته باشند، می‌گذارند.
 
ثابت در بخش دیگری گفت: با توجه به روند قابل قبول شرکت‌ها، منابع خوبی به سمت بازار سرمایه حرکت کرده است. همچنین در مقطع فعلی به دلیل تورم بازار‌های دیگر جذابیت خود را از دست داده‌اند و بازار سرمایه به دلیل اصلاح قیمتی در یک سال گذشته و بهبود فروش داخلی شرکت‌ها و افزایش قیمت کامودیتی‌ها در بازار‌های جهانی، بازار سهام روند صعودی را طی کرده است و در حال حاضر اقبال افراد برای ورود به بورس بیشتر شده است.

وی درباره روند شاخص کل گفت: امروز بازار مقاومت یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحد را رد کرده است. به نظر می‌رسد مقاومت بعدی شاخص بر روی ۱٫۵ میلیون واحد باشد.

وی تاکید کرد: شهریور ماه سال جاری، به دلیل شناسایی سود و سال مالی برخی از شرکت‌ها در بازار عرضه بیشتر می‌شود و احتمالا شاهد روند اصلاحی بازار باشیم.

وی روند شاخص کل را تا پایان سال پیش‌بینی کرد: احتمال رسیدن شاخص به مرز دو میلیون واحد بر فرض پایین نیامدن دلار و فروش نفت زیاد است. اما باید توجه داشت که برای تحلیل دقیق، شرایط مختلفی را باید در نظر بگیریم که در حال حاضر روند بازار سرمایه با ابهامات سیاسی و اقتصادی زیادی در سطح داخلی و خارجی رو به رو است و اجازه تحلیل درست را نمی‎‌دهد.
 
 
منبع:تجارت نیوز