فوتی‌های کرونا در مشهد ۲ رقمی است | ۷۰ درصد بستری‌ها مشهدی هستند

جانقربان | شهرآرانیوز، دکتر مهدی قلیان اول، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه جلسه ستاد کرونا در مشهد گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در مشهد ۲ رقمی است و اینکه گفته می‌شود آمار ۳ رقمی است، جوسازی است.  در حال حاضر میانگین فوت خطی روزانه مبتلایان به کرونا ۵۶ نفر است.

وی با اشاره به آمار بیماران بستری گفت: میزان بستری روزانه استان خراسان رضوی ۱۱/۵ درصد هزار است که این عدد در مشهد ۱۱ درصد است.

این مقام مسئول افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۳۷ نفر بستری داشته ایم و تعداد کل بستری ها در استان ۳۴۶۶ نفر بوده است که نسبت به موج های قبلی این عدد رشد داشته و در موج قبلی که ماه آبان بود تعداد کل بستری ها به ۲۱۳۲ نفر می رسید. امروز تعداد بستری ها حدود ۱۳۰۰ نفر افزایش یافته است و تعداد بستری های بخش آی سی یو ۵۸۶ نفر می باشد که این عدد قبلا در بالاترین حد ۴۳۲ نفر بود.

دکتر قلیان اول خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از بستری ها مشهدی هستند و میزان درگیری مشهد با موج جدید کرونا بیشتر است.

وی افزود: میانگین ابتلای هفتگی نیز در هفته‌ای که گذشت ۷۶۵ نفر بوده است که از این تعداد ۴۹۰ نفر در شهر مشهد بوده اند.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی در میانه جدول ارزیابی کرونا در کل کشور است گفت: متاسفانه کشور کاملا درگیر کرونا دلتاست و امروز در شرایط جنگی قرار داریم و در حال حاضر جمعیت بستری مازندران با عدد ۳۰ درصد در هزار جمعیت و تهران با ۱۶ درصد درگیری بیشتری نسبت به ما دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص میزان واکسیناسیون نیز گفت: تا کنون حدود ۳۵ هزار واکسن در مشهد و ۵۰ هزار واکسن در استان زده شده است و ۲۵ درصد از افراد بالای ۱۸ سال تا کنون واکسن دریافت کرده اند.

وی افزود: ۵۷/۶ درصد افراد بالای ۴۵ سال در خراسان رضوی واکسن دریافت کرده اند که حدود ۵۰ درصد از این آمار مربوط به شهر مشهد است. همچنین با اجرای طرح بسیج جامعه پزشکی نیز با استقرار تیم‌های واکسیناسیون در مناطق پیرامونی شهر نیز ۵۰۰ هزار نفر واکسینه خواهند شد که شامل یک میلیون دوز خواهد شد.

دکتر قلیان در خصوص نتایج تست‌های پی سی آر نیز گفت: در همه جای دنیا ۴۰ درصد خطا در تست‌های پی سی آر وجود دارد که ما نیز مستثنی از آن نیستیم.