قلع و قمع لیگ برتری‌ها توسط سپاهان| خریدهای نجومی نویدکیا!

گروه ورزش/شهرآرانیوز، تیم فوتبال سپاهان اصفهان در تابستان ۱۴۰۰ تا امروز گرچه چراغ خاموش حرکت کرده، اما به نظر می‌رسد برنده بزرگ نقل و انتقالات پیش فصل لیگ بیست و یکم خواهدبود. محرم نویدکیا در دومین سال حضورش به عنوان سرمربی در سپاهان، در ابتدای راه با خداحافظی ۲، ۳ مهره خوبش روبه‌رو شد.

نیازمند، گلری که در سال‌های اخیر دروازه سپاهان را بیمه کرده‌بود، سرانجام به یکی از پیشنهاد‌های اروپایی خود پاسخ مثبت داد و راهی پرتغال شد. در ادامه محبی نیز همین راه را طی کرد و به سانتکلارا گفته می‌شود که پیوسته است.

در ادامه کاپیتان احسان حاج صفی نیز که حضور نیم فصلی‌اش در سپاهان فایده‌ای نداشت و منجر به کسب هیچ جامی نشد هم ترجیح داد دوباره به فوتبال یونان بازگردد.  

همچنین علیرضا مرزبان نیز با تصمیم محرم نویدکیا از کادرفنی سپاهان کنار گذاشته‎‌شد تا چهارمین جدایی بزرگ از سپاهان مدل لیگ بیستم در نیمکت این تیم رقم بخورد.

البته جدایی‌های دیگری هم در اصفهان رقم خورد. مهدی زاده، ترکمان و کیروش استنلی نیز در لیست نویدکیا برای فصل آتی جایی نداشتند و با سپاهان خداحافظی کردند.

اما در حالی که کمتر کسی فکرش را هم می‌کرد، سپاهان برخلاف اخباری که حول این باشگاه شنیده می‌شد موفق شد نه تنها شهباززاده را حفظ کند، بلکه مغانلو را هم از چنگ پرسپولیسی‌ها در آورد.  

محبی آس سپاهان در این نقل و انتقال بود، او به سانتکلارا پیوست تا این باشگاه پرتغالی مجاب شود با قیمتی کمتر، رضایت نامه مغانلو را برای سپاهانی‌ها صادر نماید.

درحالیکه شنیده می‌شد شهباززاده در لیست نویدکیا جایی ندارد و این بازیکن مذاکراتی با پرسپولیس داشته، اما ورق برگشت و خیلی زود توافق با آقای گل لیگ بیستم انجام شد.

حالا پرسپولیس قطعا بزرگترین متضرر در این سلسله نقل و انتقال است.  

اما در خصوص دروازه سپاهان نیز اسامی مختلفی مطرح شده‌است. هرچند نام میرزازاد حول سپاهان شنیده می‌شود، اما همه از اشتهای باز تیم متمول اصفهانی خبر دارند. مطمئنا نویدکیا به میرزازادی که آنچنان رزومه‌ای ندارد قناعت نخواهدکرد و همچنان پیگیر جذب یکی از دو گلر استقلال خواهدبود. گفته می‌شود رشید مظاهری در نهایت به سپاهان خواهدپیوست.

اتفاقی که اگر رخ دهد، قطعا خیال سپاهان از درون دروازه هم راحت خواهدشد. همچنین شنیده می‌شود سروش رفیعی هم قرار نیست از این تیم جدا شود و با سپاهان و نویدکیا وارد لیگ بیست و یکم خواهدشد. شنیده می‌شد پیش از این سروش رفیعی قرار است به پرسپولیس بپیوندد.

فرشاد احمدزاده، بازیکن سابق پرسپولیس و دو فصل اخیر فولاد نیز از جمله بازیکنانی است که در لیست نویدکیا قرار دارد و به زودی راهی اصفهان خواهدشد. احمدزاده سابقه بازی در لیگ لهستان را هم در کارنامه دارد، هرچند موفق نبود و خیلی زود به فوتبال ایران بازگشت.

بد نیست در پایان لیست سپاهان را مرور کنیم. سپاهانی که با توجه به عملکرد نامطلوب پرسپولیس و استقلال، به نظر می‌رسد یکه تاز لیگ بیست و یکم خواهدبود.

همچنین گفتنی است شنیده می شود در صورت جذب یک مهاجم و هافبک خارجی، احتمالا حامد بحیرایی و روح الله باقری نیز از لیست سپاهان کنار گذاشته خواهندشد.

لیست احتمالی سپاهان برای لیگ ۲۱

گلر: رشید مظاهری و نیما میرزازاد

مدافعان: محمد نژادمهدی، شایان مصلح، مرتضی منصوری، گئورگی وولیسیانی، عزت پورقاز، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن

هافبک: سروش رفیعی، رسول نویدکیا، جلال علی محمدی، محمد کریمی، یاسین سلمانی، حامد بحیرایی، فرشاد احمدزاده

مهاجم: روح‌الله باقری، محمدرضا خلعتبری، سجاد شهباززاده، محمدرضا حسینی، شهریار مغانلو، رضا میرزایی