بازگشایی اصناف؛ در انتظار ستاد ملی کرونا

جانقربان | شهرآرانیوز- عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: درباره بازگشایی گروه‌های هفت‌گانه شغلی منتظر اعلام نهایی ستاد کرونا هستیم و تاکنون برای بازگشایی اصناف به‌ویژه پاساژها تصمیمی گرفته نشده است.


محمود بنانژاد افزود: قرار است درباره فعالیت پاساژها نیز در ستاد ملی کرونا بازنگری‌هایی انجام شود که منتظر اعلام آن هستیم.


رئیس اتاق اصناف مشهد خاطرنشان کرد: زمزمه‌هایی مبنی بر تداوم تعطیلی اصناف به گوش می‌رسد که این‌گونه تعطیلی‌ها فقط در صورت تعطیلی بانک‌ها و ادارات می‌تواند جواب‌گو باشد. اکنون میزان تراکم جمعیت در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها بسیار کمتر از مراکزی مانند بانک‌هاست. در حوزه اصناف نیز بیشترین تخلف مربوط به نانوایی‌هاست.


وی با اشاره به اینکه تخلف در نانوایی‌ها بیش از ۷۰درصد گزارش می‌شود، گفت: متأسفانه بیش از ۵۰درصد تخلفات و رعایت‌نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی مربوط به مراجعه‌کنندگان است و حدود ۲۰درصد از تخلفات مربوط به نانواهاست که براساس گزارش بازرسان، دریافت پول نقد و استفاده‌نکردن فروشنده یا همان پاچال‌دار از ماسک است.


بنانژاد درباره واکسیناسیون جامعه اصناف نیز اظهار کرد: برخی مشاغل مانند نانواهایی‌ها، خواربارفروشی‌ها و فروشندگان میوه‌وتره‌بار در اولویت دریافت واکسن کرونا هستند و مذاکراتی دراین‌زمینه با دانشگاه علوم‌پزشکی انجام شده است که باتوجه‌به افزایش واردات واکسن، منتظر اعلام ظرفیت هستیم.