قاب خاطره | تیم بازرگان در مسابقاتی با نام کلنی

به گزارش شهرآرانیوز؛ این عکس مربوط به سال‌۱۳۵۰ است؛ یعنی ۵۰ سال از عمرش می‌گذرد. در آن زمان مسابقاتی با نام کلنی آموزشگاه‌ها برگزار می‌شد که به هر تیم اجازه می‌دادند ۲ بازیکن کمکی از هر جای استان در اختیار بگیرند. این روز فینال بازی‌هاست که تیم بازرگان از ۲ بازیکن برجسته خراسان، پرویز تجلی و رضا صحابه، سود جست و تیم دبیرستان صفری از وجود مهدی قیاسی و تقی سبحانی بهره گرفت.

 

در‌مجموع در این ۲ تیم نزدیک به ۲۰ بازیکن منتخب خراسان حضور داشتند. آموزشگاه‌ها ریشه اصلی رشد و توسعه فوتبال بودند. همین تیمی که می‌بینید، از خیلی از تیم‌های لیگ برتر کنونی، هم بهتر بازی می‌کرد و هم بازیکنان ارزنده‌تری داشت که بیرون آمده از متن آموزشگاه‌ها بودند. یک کالبد‌شکافی میدانی نیاز است تا آن‌دسته آدم‌هایی که فوتبال آموزشگاهی را به نابودی کشاندند، شناخته شوند و علت اصلی آن روشن شود. این بازی با نتیجه ۱ بر ۰ به نفع بازرگانی تمام شد و این تیم قهرمان کلنی‌های سال‌۱۳۵۰ شد.


اسامی بازیکنان ایستاده از چپ: اسماعیل شجیع، مجتبی افخمی، خسروی، اصغر باقرزاده، حمید غفارزاده، تورج افشار، محمد خبیر، محمد رحیم‌زاده، نهاوندی ناظم دبیرستان. نشسته از چپ: محمد عطاپور، حسین عباد‌زاده، تخته کش، پرویز تجلی، بهروز صحابه، ناصر سیفی، هادی متبسم.


چند تن از این تیم در تاریخ فوتبال خراسان بزرگ ماندگارند؛ مثل حسین عباد‌زاده، مدافع آخر تیم‌های منتخب، بازیکن تیم ملی جوانان ایران پرویز تجلی که در آن دوران در باشگاه پاس و منتخب خراسان شاخص بود و بهروز صحابه که هافبک هوشمند تیم‌های منتخب خراسان بود و سال‌ها در تیم پاس تهران به‌خوبی می‌درخشید. وی مدتی هم رئیس فدراسیون فوتبال شد.

عکس و متن از: اسماعیل شجیع