هم اندیشی با نخبگان در راستای اجرای بهینه طرح‌های تفصیلی مشهد

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ تاکنون ۵ طرح از ۷ طرح تفصیلی شهر مشهد به تأیید و تصویب شورای اسلامی شهر مشهد رسیده است و با روی کار آمدن شورای ششم وظیفه نحوه درست اجرایی کردن این طرح‌ها به عهده مدیریت جدید شهری خواهد بود؛ ازاین رو کمیسیون شهرسازی و معماری به عنوان نهاد تخصصی اجرای مناسب این طرح‌ها درصدد است از طریق نشست‌های متعدد با گروه‌ها و اقشار دخیل در اجرای این طرح ها، به نحوی کار را پیش ببرد که اجرای این طرح‌ها در شهر مشهد با آگاهی کامل گروه‌های مختلف و تعامل حداکثری آن‌ها صورت گیرد.

 

در این  راستا چند روزی است که موضوع طرح تفصیلی حوزه جنوب غرب مشهد به عنوان اولین طرحی که مصوبه شورای شهر و کمیسیون ماده ۵ استان را دارد در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد در حال بررسی است.


درهمین راستا رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد در گفتگو با شهرآرا درباره برگزاری جلسات مربوط به بررسی طرح تفصیلی حوزه جنوب غرب مشهد گفت: در این روز‌ها جلسات مختلفی را درباره طرح تفصیلی جنوب غرب مشهد که هم مصوبه شورای شهر و هم مصوبه کمیسیون ماده ۵ را دارد در کمیسیون شهرسازی و معماری شورا برگزار می‌کنیم و دراین باره جلسه‌ای جداگانه هم با نخبگان، سازندگان و کارشناسان این حوزه برگزار شد.


حمید ضمیری افزود: هدف از برگزاری این جلسات، آشنایی تأثیرگذاران در اجرای طرح تفصیلی است و دراین راستا تا قبل از ابلاغ طرح تفصیلی جنوب غرب که هنوز از سوی اداره کل راه و شهرسازی ابلاغ نشده است، سعی می‌کنیم دغدغه‌ها و پیشنهاد‌های اقشار تأثیرگذار و اعضای شورای شهر را به گوش راه و شهرسازی استان برسانیم تا درصورتی که امکان اصلاح در برخی موارد را داشته باشد، این اصلاحات نیز صورت گیرد.

طرح‌های تفصیلی در مرحله تهیه ضوابط و نقشه‌ها

وی تأکید کرد: به طورقطع، برگزاری چنین جلساتی و آشنایی گروه‌های تأثیرگذار و شنیدن و انتقال دغدغه‌های آن‌ها می‌تواند اجرای این طرح‌ها در شهر را با تعامل حداکثری و چالش حداقلی مواجه کند.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۵ طرح از طرح‌های هفت گانه تفصیلی شهر مشهد به تأیید و تصویب شورای شهر رسیده و از این بین ۴ طرح تأیید شده به تصویب کمیسیون ماده ۵ هم رسیده است، گفت: اکنون تهیه دفترچه ضوابط و نقشه‌های این طرح‌ها در حال انجام است و پس از این مرحله منتظر ابلاغ طرح‌ها از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان خواهیم بود و برگزاری این جلسات تا قبل از ابلاغ طرح می‌تواند به اجرای مناسب طرح‌ها کمک کند.

طرح تفصیلی شمال شرق در مرحله بررسی کمیسیونی

ضمیری درباره ۲ طرح تفصیلی باقی مانده هم گفت: بررسی طرح تفصیلی شمال شرق مشهد هم در کمیسیون شهرسازی و معماری به پایان رسیده است و اکنون این طرح در شوراست و جلسات کارشناسی با راه و شهرسازی و عارضه یابی طرح در حال انجام است. پس از اتمام این مراحل، طرح تفصیلی شمال شرق مشهد هم برای تأیید و تصویب به صحن علنی شورا می‌رسد، اما درباره طرح میانه غربی، هنوز این طرح به شورا ارسال نشده است و تا جایی که اطلاع دارم، مشاور طرح خلع ید شده است.