ممنوعیتی برای ورود به مشهد وجود ندارد (۷ شهریورماه ۱۴۰۰)

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ حسین میش‌مست  با اشاره به پایان ممنوعیت سفر‌های بین استانی اظهار کرد: طرح ممنوعیت تردد بین استانی از ۲۵ مرداد تا ۵ شهریور مطابق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا فارغ از رنگ‌بندی‌های کرونایی اجرا و تمامی مجوز‌های تردد نیز ابطال شد. در این طرح علاوه بر اینکه خودرو‌های غیربومی مورد اعمال قانون قرار می‌گرفتند به مبدا نیز بازگردانده می‌شدند.

وی افزود: از صبح شنبه ۶ شهریور طرح ممنوعیت بین استانی پایان یافت و فقط محدودیت‌های تردد که مبنای آن رنگ‌بندی‌های کرونایی شهرستان‌ها است، اعمال خواهد شد. خودرو‌های غیربومی برای ورود به شهر‌های قرمز، یک میلیون تومان و برای ورود به شهر‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به اینکه مشهد در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، هیچ خودروی غیربومی از داخل و خارج استان اجازه ورود به مشهد را ندارد و در صورت ورود به مشهد توسط نیرو‌های پلیس‌راه و دوربین‌های نظارتی یک میلیون تومان جریمه خواهد شد.

میش‌مست گفت: همچنین با توجه به وضعیت قرمز این شهر، همشهریان مشهدی در صورت خروج از شهر و ورود به هر شهر دیگری یک میلیون تومان جریمه خواهند شد، مگر اینکه مجوز‌های لازم برای خروج از مشهد را داشته باشند و از کمربندی شهر‌ها برای رسیدن به مقصد خود حرکت کنند.

ورود به مشهد با پرداخت یک میلیون تومان جریمه

وی تاکید کرد: پیش از این، مبادی ورودی مشهد بسته بود و خودرو‌های غیربومی از مبادی ورودی بازگردانده می‌شدند، اما از صبح شنبه ممنوعیتی برای ورود به مشهد نداریم و خودرو‌های غیربومی می‌توانند با پرداخت یک میلیون تومان جریمه وارد مشهد شوند.

رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی با اشاره به میزان تردد‌ها از ۲۵ مرداد تا ۵ شهریور عنوان کرد: خوشبختانه هموطنان در طرح ممنوعیت تردد بین استانی رعایت و از سفر‌های غیرضروری پرهیز کردند. در این ایام حدود ۵۰ درصد کاهش تردد و سفر به مشهد داشتیم، اما از روز گذشته که طرح ممنوعیت سفر‌های بین استانی پایان یافته، حجم سفر‌ها در ورود به خراسان رضوی و مشهد افزایش یافته است.

منبع: ایسنا