سبد لوبیا؛ غذایی هوس‌انگیز برای کودکان

به گزارش شهرآرانیوز، بچه‌ها عاشق غذا‌های فست‌فودی و کبابی هستند. برای همین، تمایلی به خوردن غذا‌های سالم و سنتی نشان نمی‌دهند. از این رو، لازم است که مامان‌های عزیز در سبک آشپزی‌شان تغییراتی ایجاد کنند تا بتوانند غذا‌های سالم را با شکل و شمایل غذا‌های امروزی به خورد بچه‌ها بدهند. یکی از این غذا‌ها سبد لوبیاست که به شکل مافین پخته می‌شود و ما امروز قصد داریم روش پخت آن را آموزش بدهیم.

مواد لازم برای تهیه سبد لوبیا:

نان سبوس‌دار
۱۲ تکه
کره آب‌شده
۲ قاشق غذاخوری
کنسرو لوبیاچیتی
۴۲۰ گرم
تخم‌مرغ
۴ عدد
پنیر چدار
۳ برش

-با یک وردنه ضخامت نان‌ها را کمی نازک کنید. سپس با یک قلم‌مو، کره آب‌شده را روی نان‌ها بمالید.

-تکه‌های نان را از آن سمتی که به کره آغشته است داخل قالب‌های مافین قرار دهید و مدت ۱۰ دقیقه داخل فری که از قبل آن را گرم کرده‌اید با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بپزید تا نان‌ها طلایی شوند.

-تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید و خوب هم بزنید. از کنسرو لوبیا به‌مقدار مساوی داخل نان‌ها بریزید. سپس مقداری تخم‌مرغ هم‌زده روی آن بریزید.

-برش‌های پنیر چدار را تکه‌تکه کنید و روی مخلوط لوبیا و تخم‌مرغ بریزید. حالا قالب‌های مافین را دوباره درون فر بگذارید و با همان دمای قبل حدود ۱۰ دقیقه بپزید تا سبد لوبیای شما کاملا طلایی شود.

*استفاده از کنسرو لوبیا چیتی برای راحتی کار شماست وگرنه بهتر است خودتان لوبیا را در خانه بپزید. یادتان باشد کنسرو لوبیا را حتما ۲۰ دقیقه‌ای بجوشانید.

*برای تزیین روی مافین‌ها می‌توانید از سبزیجات یا هر چیز دیگری که کودکتان دوست دارد استفاده کنید.

سبد لوبیا؛ غذایی هوس‌انگیز برای کودکان