آیا تحصیل معلولان رایگان می‌شود؟
به گزارش شهرآرانیوز، به گفته محمد شریعتمداری، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، آیین‌نامه اجرایی ماده ۹ این قانون امروز از تصویب دولت گذشت و ابلاغ شد. براساس ماده نهم از فصل چهارم قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت: «افراد دارای معلولیت واجد شرایط در سنین مختلف می‌توانند با معرفی سازمان از آموزش عالی رایگان در واحد‌های آموزشی تابعه وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دیگر دستگاه‌های دولتی و نیز دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مراکز آموزش عالی دولتی و غیر دولتی بهره‌مند شوند. اعتبارات موضوع این ماده هر سال ذیل ردیف اصلی سازمان پیش بینی و دولت مکلف به تامین این اعتبار می‌شود».
آن‌چه امروز در هیئت وزیران به تصویب رسیده است، تبصره ماده فوق است که آیین‌نامه اجرایی این ماده را سه ماه پس از ابلاغ یا لازم الاجرا شدن این قانون توسط سازمان، وزارت‌خانه‌های هدف و دانشگاه آزاد اسلامی تهیه و برای تصویب به هیئت وزیران ارسال می‌گردد و با توجه به اینکه قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، مصوب ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ می‌باشد و از یکم اردی‌بهشت ۱۳۹۷ توسط رییس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است، اجرای این بند از قانون مذکور، با ۱ سال و نیم تاخیر به تصویب رسیده است.
مسئله تحصیل رایگان معلولان، موضوعی است که سازمان بهزیستی را به علت عدم تخصیص بودجه لازم با مشکلات فراوانی نسبت به مددجویان خود مواجه ساخته است و باید دید منابع مالی اجرای این ماده چگونه تامین خواهد شد.