نگاهی به واکنش های  کاربران به فرار مهیج شش فلسطینی از زندان اسرائیل

گروه سیاست | شهرآرانیوز؛ تصویر مستأصلِ زل زدن یکی از نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی روی حفره کم قطری که ۶ اسیر فلسطینی آن را از زندان جلبوع در فلسطین اشغالی حفر کرده اند گویای همه چیز است. او زانو زده و برایش باورپذیر نیست که چطور این ۶ نفر بدون اینکه کسی متوجه شود تونلی چندکیلومتری از داخل زندان زده اند و موفق به فرار شدند. این موضوع خوراک چند روز کاربران فضای مجازی شده و آن را با سامانه گنبد آهنین اسرائیلی‌ها مقایسه اش می‌کنند. حتی یکی از کاربران این فرار را با فیلم‌های هالیوودی مقایسه کرده و نوشته: «زندان شاوشنگ واقعی در اسرائیل؛ فیلمی که امتیاز بالایی هم در سایت‌های سینمایی داره.»


کاربر دیگری این فرار را یک شکست اطلاعاتی و امنیتی دانسته و نوشته است: «خبر فرار ۶ اسیر فلسطینی را تا می‌توانید منتشر کنید. این اقدام یک شکست اطلاعاتی و امنیتی بزرگ برای تل آویو است! لاف زدن تا کجا؟ کو آن اشراف اطلاعاتی و امنیتی! چهارمین ارتش بزرگ دنیا، گنبد آهنین و... همه یک بلوف هستند! به نظرتون دیگه برای این رژیم کودک کش چی مونده؟!»، اما خیلی‌ها هم به کشیدن دیوار حائل دور اسرائیل اشاره کردند و نوشتند این دیوار تا چند متر زیر زمین هم ادامه داشت، اما باز هم عده‌ای هستند که زمین را تاجایی که بتوانند حفر کنند و هرکاری که دلشان بخواهد انجام بدهند.

 

محمد ایمانی، روزنامه نگار و تحلیل گر سیاسی، در توئیترش نوشت: «با این وصف اگر روزی خبر رسید مقاومت به خانه امن بنت یا نتانیاهو یا رئیس موساد و شاباکو وزیر جنگ اسرائیل تونل زده و یکی از آن‌ها را با خودش برده خیلی تعجب نکنید. از طرفی، آن‌ها می‌گفتند پرنده از سپر موشکی گنبد آهنین عبور نمی‌کند، اما می‌توان عبور رگبار موشک و کاتیوشا از این آبکش را به چشم دید. حالا، اما سطح چالش از موشک به تونل رسیده است.»

 

حالا هم وب سایت‌های خبری فلسطینی با انتشار گزارش‌هایی به تاریخچه فرار اسرا از زندان‌های رژیم صهیونیستی پرداخته اند و نوشته اند: «سیاست‌های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی باعث شده آن‌ها برای دستیابی به آزادی ازدست رفته خود به هر شاخه خشکی چنگ بزنند. اسیر فلسطینی زمانی که به فرار از زندان فکر می‌کند یقینا می‌داند که قوی‌ترین ابزارش برای حفر تونل قاشق و ناخن هایش هستند. گاهی نیز اسرا سیم‌های خاردار زندان را چیده اند و موفق به فرار شده اند. در برخی موارد نیز جمع بین این موارد را انتخاب کرده اند. گاهی اسرا از آشوب در زندان به دلیل ساخت وساز و ... بهره برده اند و با پوشیدن لباس کارگران خود را به بیرون رسانده اند.»