بررسی ۱۳۸ پروژه حاشیه‌نشینی مشهد

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ ۱۳۸ پروژه حاشیه‌نشینی مشهد با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در شرکت بازآفرینی شهری ایران بررسی شد.

 

در این نشست که با حضور محمدصادق‌معتمدیان، استاندار خراسان‌رضوی، و سیدعبدا... ارجائی، شهردار مشهد، هاشم دائمی، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت، و حجت‌الاسلام حسن‌منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد، برگزار شد، مهدی عبوری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری ایران، با تأکید بر تسریع در حل مشکلات پروژه‌های حاشیه مشهد، خواستار توجه بیشتر به معضلات و پروژه‌های این مناطق شد.


در این نشست همچنین مذاکره‌کنندگان بر توجه بیشتر به بافت پیرامون حرم رضوی تأکید کردند؛ ضمن اینکه نوسازی بافت فرسوده مشهد، تولید مسکن و بررسی وضعیت شرکت عمران و مسکن‌سازان ثامن از دیگرموارد طرح‌شده در این جلسه بود که دستورات لازم از سوی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران دراین‌باره اعلام شد.

 

این خبر همچنین می‌افزاید:در جلسه فوق‌العاده ۲۵ اسفندماه ۹۹ ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار که با حضور ۵ تن وزیران وقت برگزار شد. مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای سامان‌دهی حاشیه‌نشینی مشهد اختصاص یافت و مصوب شد از مبلغ کل ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، وزارت راه و شهرسازی ۱۷۰۰ میلیارد تومان ظرف دو سال برای سامان‌دهی حاشیه شهر مشهد هزینه کند.