رونق اقتصادی در مشهد باید پیرامون شان و شعور هویت رضوی باشد

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام حسن منصوریان با بیان اینکه در بحث زیارت، نسبت به اقداماتی که تاکنون انجام شده، نیازمند اتفاقات وسیع‌تری هستیم، اظهارکرد: اقتصاد مشهد را نسبت به مقوله زیارت سهیم می‌دانیم و به‌دنبال این هستیم که از بحث اقتصادی زیارت برای مدیریت شهری استفاده کنیم.

وی در ادامه گفت: کرونا ثابت کرد، نیت و قصد اصلی مسافری که به مشهدمقدس سفر می‌کند، زیارت است و نه مقوله گردشگری؛ شهرهای دیگر در شرایط کرونایی میزبان مسافران مختلفی بودند ولی در مشهد این‌گونه نبود و مسافری نداشتیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد افزود: زائری که وارد مشهدالرضا(ع) می‌شود، باید متناسب با خود، سهمی برای رونق اقتصاد شهر داشته باشد؛ به‌عنوان مثال، سوغات می‌تواند بازار خوبی برای شهروندان مشهدی ایجاد کند و به برکت وجود زائر بتوان اشتغال‌زایی نمود و ایجاد درآمد کرد.

حجت‌الاسلام منصوریان با بیان اینکه یکی دیگر از نکات مدنظر شورای ششم شهر مشهد در بحث زیارت، ماندگاری زائر است، تصریح کرد: به میزانی که ماندگاری زائر افزایش پیدا کند، رونق اقتصادی نیز بیشتر خواهد شد و ظرفیت‌های کارآفرینی فعال‌تر می‌شوند.

وی گفت: رونق اقتصادی در مشهد باید پیرامون شان و شعور هویت رضوی باشد و برهمین اساس، شورای ششم به مقوله «زیارت»، به‌عنوان یک پتانسیل قوی نگاه می‌کند تا بتوان آن را فعال نمود.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد