سهام داران، نگران اصلاح بازار سهام نباشند

به گزارش شهرآرانیوز؛ شاخص کل بازار بورس دیروز با رشد اندک ۴ هزارو۵۰۹واحدی در جایگاه یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد قرار گرفت. به گزارش ایرنا، در معاملات روز گذشته بیش از ۸ میلیاردو۵۱۶میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۹هزارو۹۲۸میلیارد ریال دادوستد شد. همچنین شاخص کل هم وزن با ۲ هزارو۷۵۳واحد کاهش به ۴۶۳هزارو۳۴۴واحد و شاخص قیمت هم وزن با هزارو۷۳۷واحد افت به ۲۹۲هزارو۳۷۲واحد رسید.

 

یک کارشناس بازار سرمایه روند معاملات بورس برای هفته جاری را پیش بینی کرد و افزود: براساس پیش بینی ها، این احتمال وجود دارد که برای مدتی موقت، عرضه در بازار از تقاضا پیشی بگیرد. ایجاد چنین روندی در بازار کاملا طبیعی است و سهام داران نباید نگران روند اصلاحی ایجادشده در بازار باشند.

 

امیرعلی امیرباقری اضافه کرد: سهامی که به مقاومت‌های خوبی رسیده اند و به دنبال اصلاح‌های درون کانالی هستند، نباید اصلاح آن‌ها موجب ترس سهام داران در بازار شود؛ زیرا در مقابل، سهامی در بازار وجود دارد که بر خطوط حمایت مستقر شده اند و طبیعتا می‌توانند با رشد میان مدت در بازار همراه باشند و عایدی را به سهام داران بازگردانند.

 

وی با بیان اینکه جایگاه بازار سرمایه به عنوان مقصد نخست سرمایه گذاری در کشور تثبیت شده است، گفت: در بورس امکان پیش بینی مسیر حرکت سهام در میان مدت و بلندمدت وجود دارد، اما معاملات سایر بازار‌های موازی مانند ارز، سکه، طلا و خودرو با سفته بازی انجام می‌گیرد. امیرباقری به روند معاملات بورس در هفته‌ای که گذشت، اشاره کرد و افزود: در هفته گذشته تاحدودی شاهد فشار فروش در سهام شرکت‌های بزرگ و بنیادی بودیم که بعد از ریزش اخیر شاخص بورس، رشد معقولی را تجربه کرده بودند و ضرر و زیان سهام داران تاحدودی جبران شد.