استقبال رسمی رئیسی از نخست وزیر عراق + فیلم

به گزارش شهرآرانیوز؛ موازین نیوز گزارش داد، مصطفی الکاظمی،نخست وزیر عراق دقایقی پیش در راس هیاتی بلندپایه وارد تهران شد.

 

الکاظمی که در راس هیاتی بزرگ و دولتی عازم ایران شد، قبل از ترک کشورش گفت: هدف از این سفر تقویت روابط دوجانبه و ایجاد همکاری در زمینه های مختلف و تمرکز بر عمق روابط میان دو کشور دوست است.

 

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: عراق از طریق تقویت شراکت های راهبردی بر اساس حمایت از ثبات و همکاری و دوستی به منظور ایجاد صلح و شکوفایی، توانست نقش محوری در منطقه ایفا کند.

 

مراسم استقبال رسمی از نخست وزیر عراق با حضور رئیس جمهور ایران

{$sepehr_media_361950_600_400}

 

استقبال رسمی رئیس از الکاظمی

در مراسم استقبال رسمی، پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور، رییسی و الکاظمی از یگان تشریفات مستقر در جایگاه، سان دیده و سپس هیات های عالیرتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

 

بلافاصله پس از مراسم استقبال رسمی مذاکرات دو جانبه رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر عراق آغاز شد.

 

توسعه و تحکیم هر چه بیشتر همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف  سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و بررسی و تبادل نظر پیرامون مهمترین مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مهمترین محورهای مذاکرات هیات های عالیرتبه دو کشور اعلام شده است.

 

نخست وزیر عراق که در چارچوب یک سفر رسمی دوجانبه و به منظور دیدار و گفت و گو با مقام های کشورمان به ایران سفر کرده است، صبح امروز با استقبال علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور، وارد تهران شد.

 

منبع: ایسنا