حسن رعیت کیست؟ + بیوگرافی

به گزارش شهرآرانیوز؛ پیشتر تصاویری از بابک زنجانی در کنار سید حسن میرکاظمی در جت اختصاصی اش منتشر شد که زنجانی صحت عکس‌ها را تلویحاً تأیید و اعلام کرد با سید حسن میرکاظمی که از "دوستان و تجار خوب" است در آن هواپیما همسفر بوده‌ است.

حسن رعیت کیست؟ + بیوگرافی


ببینید: حسن رعیت چگونه با بیت المال اختلاس کرد؟


بازداشت حسن میرکاظمی

۲۲ مرداد ۱۳۹۸ غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه بازداشت حسن میرکاظمی را تأیید کرد.

ذبیح‌الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه روز چهارشنبه ۲۴ شهریور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در مورد پرونده حسن میرکاظمی معروف به رعیت، اظهار داشت: بخشی از این پرونده پیش‌تر در دادگاه رسیدگی و منجر به صدور حکم شده بود و بخشی از آن مفتوح بود که اخیرا منجر به صدور حکم بدوی شد.

حسن رعیت کیست؟ + بیوگرافی

وی تصریح کرد: در این پرونده ۲۰ نفر محکومیت یافتند که اتهامات آن‌ها مشارکت در اخلال عمده در نظام پولی و ارزی کشور و پولشویی، کلاهبرداری، جعل، استفاده از سند مجعول و اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات است. همچنین اتهام برخی محکومان دیگر این پرونده ناظر بر معاونت در جرایم فوق الذکر است.

سخنگوی دستگاه قضا بیان داشت: در این پرونده مجرم اصلی به یک فقره حبس ۲۵ سال، ۳ فقره حبس سه سال و یک فقره حبس یکسال، جمعا به ۳۵ سال حبس محکوم شد. همچنین در این پرونده یک نفر به ۱۶ سال حبس، دو نفر به ۱۰ سال حبس، یک نفر به ۹ سال حبس، شش نفر به ۷ سال حبس و بقیه نیز به شش سال و پنج سال حبس محکوم شده‌اند.

ویکی تابناک /ایسنا