شجاعی:باید آستانه صبرمان را بالا ببریم|محمودی‌ها و نادی‌ها سرمایه‌های این ورزش هستند

گروه ورزش/شهرآرانیوز، مصطفی شجاعی بازیکن سابق تیم ملی والیبال درباره حواشی که این روز‌ها در بین والیبالی‌ها به وجود آمده، می‌گوید: زمانی نه چندان دور رشته‌های والیبال و بسکتبال به لحاظ فرهنگی به ورزش دانشگاهی معروف بودند، اما امروزه و بخصوص در کشور ما تحت تاثیر مادیات با آن خصیصه فاصله گرفته و تاحدودی دچار افت شده است. به جان هم افتادن خانواده بزرگ والیبال چیزی جز شکست و پسرفت این رشته ورزشی در پی نخواهد داشت.
او در ادامه می‌گوید: همه از رئیس فدراسیون و ارکان مختلف باید در اظهار نظرهایمان انصاف و حرمت و آداب گفتگو را رعایت کرده و با عدم بکار گیری الفاظ ناخوشایند، محترمانه یکدیگر را نقد و یا تایید کنیم. اگر انتقادی بر فدراسیون، مربیان، بازیکنان و دیگران است می‌توان به گونه‌ای مطرح نمود که اولا حاوی پیام واضح نقد آن هم کارشناسانه و منصفانه بوده و ثانیا شخص یا سازمان انتقاد شونده مورد بی حرمتی قرار نگیرد و نهایتا فضا برای حرج و مرج مهیا نشود.
شجاعی درباره نام‌هایی که این روز‌ها در حاشیه‌ها شنیده می‌شود هم می‌گوید: تیم‌های ملی، مربیان و بازیکنان، عطایی ها، محمودی ها، نادی‌ها و دیگران همه در یک مجموعه اند و سرمایه‌های گرانبهای این ورزش هستند که همه جان و جوانی خود را در این مسیر حراج کردند حالا یکی کمتر و دیگری بیشتر و نباید هیچ منتی در راه این عشق بر دیگران تحمیل کنیم. هرکس به اندازه خود در پیشبرد و پیشرفت این رشته نقش داشته و حضورش لازم و ضروری بوده است.
او در ادامه می‌گوید: باید آستانه صبرمان را بالاتر ببریم تا با کوچکترین انتقادی چه بجا و چه نابجا پریشان خاطر نشویم. دراین میان از بزرگتر‌ها و باتجربه‌ها انتظار بیشتری می‌رود که با حوصله و سعه صدر فضا را به گونه‌ای مدیریت کنند که ورزش والیبال دچار آسیب نشود.
شجاعی در پایان می‌گوید: چشم نوجوانان به عملکرد بزرگتر‌ها و اسطوره هایشان است و همه ما در قبال عملکرد آنان در آینده مسئولیم. مربیان باید آینه شفافی برای آنان باشیم. این جایگاه برای شما خوبان ارزان به دست نیامده، پس قدرآنرا بدانید و دوستی‌ها و لحظات قشنگ باهم بودن را به سادگی فراموش نکنید.