در برابر ضدانقلاب داخلی و خارجی بی‌تفاوت نباشید

به گزارش شهرآرانیوز؛ پایگاه اطلاع رسانی نماینده، ولی فقیه در استان: نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمان جهاد تبیین صادر کردند، اظهار کرد: امروز نیازمند این تبیین هستیم. رهبری فرمان و حکم تبیین دادند و باید بدانید که نسبت به ضدانقلاب داخلی و خارجی بی تفاوت نباشید.

آیت ا... سیداحمد علم الهدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه مشهد در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) بیان کرد: برادر جوان من، این درست نیست که تو این موبایل و تبلت را دستت بگیری و همه ناروایی ها، جنایت ها، افترا‌ها و خیانت‌ها را از یک مشت ضدانقلاب داخل و خارج نسبت به اصول انقلاب و نظام بشنوی، تماشا کنی و رد بشوی. شمایی که این طور برخورد می‌کنید، عین تماشاچی‌های بازار شام هستید.

حقایق را منطقی و مستدل تبیین کنید

امام جمعه مشهد با اشاره به رشد تحلیل جوانان انقلابی در کشور گفت: برادران و خواهران، فرمان رهبری، فرمان جهاد است. شما در مقابل این مسائل بایستید، تبیین کنید و روشن کنید؛ روشنگری بر حسب برداشت خودتان، بر حسب تحلیل خودتان، گاهی شما برادران و خواهران جوان تحلیل و بیانی دارید خیلی مؤثرتر از بیان ما. بی تفاوت نباشید. از قدرت بیان و تحلیل خودتان حتی از تحلیل‌های آمیخته با یک سلسله جریانات احساسی و عاطفی مثل کاری که بچه سه ساله امام حسین (ع) در گودی قتله گاه کرد.

در این میدان از اساس نظام و انقلاب دفاع کنید و دشمن را عقب برانید. آیت ا... علم الهدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این مسیر دو شرط گذاشتند، اظهار کرد: شرط اول «اخلاق» است. فرمودند با بداخلاقی با دیگران روبه رو نشوید، به طرف مقابل اهانت نکنید؛ شما به کسی که جسارت کرده، جسارت نکنید. با افترا، تهمت و برخورد کردن نسبت به جریان مقابل نخواسته باشید تبیین کنید، تبیین باید با منطق و استدلال باشد.

به اسم افشاگری، خودزنی نکنید

وی با اشاره به برخی رفتار‌های اشتباه در فضای مجازی به اسم «افشاگری»، متذکر شد: برادران و عزیزان متدین حزب اللهی بدانید اینکه بروید در فضای مجازی نسبت به برادر انقلابی خودتان که با شما از نظر اعتقاد به انقلاب و ولایت هم تبار است منتها اختلاف سلیقه دارید، افشاگری کنید، این خودزنی است تبیین و افشاگری نیست. باید در مقابل سم پاشی‌های دشمن ضدانقلاب داخل و خارج متکی بر منطق و استدلال باشید.

ایشان افزود: شرط دومی که رهبری فرمودند استمرار است؛ یعنی خسته نشوید. اگر در مقام تبیین برآمدید، به شما توهین و جسارت کردند، دشمن به شما حمله کرد و موضع عملیات روانی قرار داد، جا نزنید و عقب نشینی نکید. محکم سر موضع خود بایستید و از عرصه تبیین خارج نشوید. آیت ا... علم الهدی همچنین در دیدار با محمد طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، بیان کرد: دانشگاه‌ها یکی از مکان‌های مهم برای تولید علم و گسترش آن هستند. مهم‌ترین نکته این است که این فضای تولید علم نیاز به تغییر و تحول دارد تا دانشجویان بتوانند ارتباط بهتر و مفیدتری با محیط دانشگاه و جامعه برقرار کنند.

انقلاب اسلامی عامل تحول فکری و اعتقادی در مردم بود

رئیس عقیدتی‌سیاسی ستاد فرماندهی کل قوا نیز به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه گفت: مردم ایران با پیوستن به قیام امام خمینی (ره) باعث ایجاد انقلاب فکری و اعتقادی در جامعه آن روز شدند و انقلاب اسلامی عامل تحول فکری و اعتقادی در مردم بود.

حجت‌الاسلام علی سعیدی افزود: امام راحل (ره) در دوره‌ای قیام کردند که پنج فساد اعتقادی، سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی بر جامعه حاکم بود و ورود امام خمینی (ره) و پیوستن مردم به ایشان باعث اصلاح جامعه شد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی مردم در ۲۲ بهمن‌ماه باعث کنار رفتن حکومت طاغوت، انقلاب سیاسی، فکری و اعتقادی مردم و اصلاح امور شد.

رئیس عقیدتی، سیاسی ستاد فرماندهی کل قوا گفت: تفاوت زمان ما با زمان پیامبر اسلام (ص) این است که مردم با رهبران خود در به‌وجود آمدن انقلاب همراهی و زمینه شکل‌گیری آن را فراهم کردند که امیدواریم این انقلاب به انقلاب آخرین ذخیره الهی، حضرت قائم (عج)، متصل شود.

وی افزود: تضمین بقای نبوت نیازمند سازوکار لازم بود که خداوند منان «امامت» را برای بقای بعثت و نبوت پیش‌بینی کرد. امامت از جنس نبوت است و اراده خداوند این بود که نبوت در بستر امامت محقق شود.