کاهش چراغ‌خاموش نرخ سود سپرده در بانک‌ها
به گزارش تسنیم، با این حال، از چند هفته قبل، برخی از بانک‌ها از سود ۲۰ درصدی عقب‌نشینی و به کاهش نرخ سود سپرده اقدام کرده‌اند.

مراجعات به شعب بانک‌های دولتی و خصوصی نشان می‌دهد خبری از صندوق‌های سرمایه‌گذاری با سود‌های بالا در این بانک‌ها نیست. صندوق‌های سرمایه‌گذاری که سود‌های جذاب‌تری به سپرده‌گذاران می‌پردازند در بیشتر بانک‌ها تکمیل‌اند و دیگر سپرده‌گذار جدیدی نمی‌تواند به عضویت این صندوق‌ها درآید. در عین حال، برخی از بانک‌های خصوصی که پیش از این سود ۲۰ درصدی به سپرده‌گذاران پرداخت می‌کردند از بخشنامه جدیدی می‌گویند که یکی ۲ هفته است از اداره مرکزی دریافت کرده‌اند و طبق آن، دیگر نمی‌توانند سود ۲۰ درصدی پرداخت کنند.
این بانک‌های خصوصی نرخ سود را از ۲۰ درصد به ۱۸ درصد کاهش داده‌اند. مسئول شعبه یکی از این بانک‌های خصوصی تأکید دارد که اگر فردی به‌تازگی قصد افتتاح حساب داشته باشد، مشمول نرخ‌های جدید می‌شود. در این بانک خصوصی، برای سپرده‌های بیش از ۱۰۰ میلیون تومان سود ۱۹ درصدی و کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان سود ۱۸ درصدی لحاظ می‌شود. یکی دیگر از بانک‌هایی که نرخ سود را کاهش داده در جرگه دولتی‌هاست. این بانک دولتی که پیش از این سود ۲۰ درصدی به سپرده‌های بیش از ۱۰۰ میلیون تومان می‌پرداخت، از ابتدای مهرماه نرخ سود را به ۱۸ درصد کاهش داده است؛ ضمن اینکه سود سپرده‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان ۱۵ درصد است.