استفاده آزمایشی از رمزارز ملی در آینده‌ای نزدیک

به گزارش شهرآرانیوز؛ «علی صالح‌آبادی» ظهر امروز در کمیسیون اقتصادی مجلس حاضر شد و گزارشی از وضعیت بازار ارز، وضعیت کلان حوزه اقتصادی کشور و رمزارزها به نمایندگان مجلس ارائه کرد. او در این باره گفت: «اعضای کمیسیون با تاکید بر ایجاد کمیته‌هایی مشترک، به دنبال بررسی و پیگیری موضوعات مشترک بین مجلس و دولت هستند. موضوع رمزارزها یکی از همین موارد است.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه امروزه موضوع رمزارز ملی و سایر رمزارزها در سطح دنیا مطرح است، از تشکیل کارگروهی با همکاری کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد تا موضع بانک مرکزی و کشور درباره رمزارزها مشخص و شفاف شده و این بازار تعیین تکلیف شود.


به گفته وی موضوع رمزارز ملی در بانک مرکزی در حال بررسی است و پس از نهایی شدن ضوابط آن در شورای پول و اعتبار، به صورت آزمایشی در کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ارزهای دیجیتال طی یکی دو سال گذشته با رشد و بازدهی خارق العاده بیت کوین توجه مردم سراسر جهان و بالاخص ایران را به خود جلب کرده است. موضوعی که به چالشی بزرگ برای دولتمردان تبدیل شده و کارشناسان بارها بر لزوم ساماندهی این بازار تاکید کردند.

طبق برآوردهای صورت گرفته توسط کمیسیون اقتصادی مجلس، در داخل کشور روزانه ۷۰۰ بیت کوین به صورت غیررسمی خرید و فروش شده و سالانه نزدیک به ۱.۱ میلیارد دلار، رمز ارز در ایران استخراج می‌شود. این کمیسیون اخیرا طرح پیشنهادی خود برای ساماندهی به بازار مبادلات و استخراج رمزارزها را منتشر و دستگاه‌های مختلف دولتی مثل وزارت ارتباطات، صنعت و بانک مرکزی را متولیان این حوزه معرفی کرده است.

منبع: دیجیاتو