ظریف: ما همیشه در را به روی مذاکره و رسیدن به تفاهم باز می گذاریم
به گزارش شهرآرانیوز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امشب (جمعه) در بدو ورود به ترکیه برای شرکت در بیست و چهارمین نشست وزرای امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی «اکو» طی اظهاراتی درباره گام چهارم کاهش تعهدات برجامی که ۱۵ آبان در تأسیسات غنی سازی فردو برداشته شد، عنوان کرد: گام چهارم را برداشتیم با توجه به اینکه گفته بودیم که اگر اقدامات طرف مقابل به نتیجه نرسد گام‌های بعدی را بر می‌داریم.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: روز اول توسط رئیس جمهور اعلام شد. ضمن اینکه گام‌های خودمان را در چارچوب برجام و حقوقمان در برجام و در پاسخ به موارد نقض توسط آمریکا و همین طور کاستی‌ها و موارد نقضی که اروپایی‌ها داشتند در مورد برجام انجام خواهیم داد، از روز اول مذاکرات را شروع کردیم.

ظریف با بیان اینکه هیچگاه به مذاکره «نه» نگفتیم، اظهار داشت: الان هم با طرف‌های مختلفی که مایلند برجام را حفظ کنند در حال گفتگو هستیم، فرانسوی‌ها کماکان گفتگوهایشان را ادامه می‌دهند و همچنین سایر کشور‌هایی که علاقه‌مند به این موضوع هستند.

وی گفت: ما هم همیشه در را به روی مذاکره و رسیدن به تفاهم باز می‌گذاریم.

رئیس دستگاه دیپلماسی در تشریح اهداف سفرش به ترکیه نیز با بیان اینکه از ظرفیت سازمان اکو به طور کامل استفاده نشده است، عنوان کرد: فردا اجلاس شورای وزیران اکو برگزار خواهد شد و درباره اصلاحات سازمان و چشم انداز ۲۰۲۵ سازمان که در تهران تصویب شد بحث خواهیم کرد که چه مقدار پیشرفت داشتیم.

ظریف گفت:در حاشیه نشست نیز فرصتی خواهد بود که با همتایان دیدار و گفتگو کنیم.
 
بیست و چهارمین نشست وزرای امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی «اکو» شنبه ۱۸ آبان در آنتالیای ترکیه برگزار می‌شود.

وزیر امور خارجه ایران در هفته‌های اخیر به باکو، دوحه و ژنو سفر کرده بود.  
منبع: فارس