واکسیناسیون ۷۵ درصد از مادران باردار در مشهد

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۷۵ درصد از مادران باردار زیر پوشش این دانشگاه نسبت به ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

دکتر محمد احمدیان افزود: واکسیناسیون مادران باردار از ابتدای شهریورماه آغاز شده است و تاکنون ۲۳ درصد از مادران باردار در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز دُز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: تاکنون ۳۰ هزار و ۷۶۷ دُز واکسن به مادران باردار در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق شده است که بیش از ۲۳ هزار و ۴۶۰ نفر دُز اول را دریافت کرده و هفت هزار و ۳۰۸ نفر دُز دوم را گرفته‌اند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۳۶ هزار مادر باردار را زیر مراقبت و پوشش دارد که بخشی از مادران باردار نیز خدمات مورد نیاز خود را از بخش خصوصی دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: تزریق واکسن به مادران باردار از هفته ۱۲ بارداری به بعد بلامانع است.

به نقل از وبدا دکتر احمدیان ادامه داد: هم‌اکنون ۱۸ مرکز پاک برای واکسیناسیون کووید ۱۹ مادران باردار در شهرستان مشهد دایر است و در هر یک از ۱۵ شهرستان دیگر زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز یک مرکز واکسیناسیون پاک برای مادران باردار دایر شده است.