وزیر نفت از اختصاص سهمیه بنزین جداگانه بابت اختلال اخیر خبرداد + جزئیات

به گزارش شهرآرانیوز؛ جواد اوجی، وزیر نفت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ظرف یک تا دو روز آینده همه جایگاه‌های عرضه سوخت کشور به سامانه متصل می‌شوند، گفت: هم‌اکنون حدود ۴۰۰۰ جایگاه در سطح کشور فعال شده است.

او ادامه داد: امروز از دیتاسنتر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بازدید کردیم که در حقیقت تمامی جایگاه‌هایی که در سطح کشور است از اینجا کنترل و راهبری می‌شوند.

وزیر نفت تصریح کرد: خوشبختانه تا این لحظه نزدیک به ۳ هزار و ۷۰۰ جایگاه یعنی حدود ۹۰ درصد جایگاه ها در سرتاسر کشور فعال هستند و مردم می‌توانند به صورت آزاد سوختگیری انجام دهند.

اوجی ادامه داد: ۸۰۰ جایگاه هم به سامانه کارت سوخت هوشمند متصل شده اند که بیش از ۴۵۰ تیم در این مسئله نقش داشته اند.

او گفت: با روندی که امروز مشاهده شد، طی یک تا دو روز آینده تمامی جایگاه‌ها به سامانه کارت سوخت هوشمند متصل خواهند شد.

وزیر نفت تاکید کرد: خوشبختانه هیچ مشکلی در سهمیه کارت سوخت هوشمند پیش نیامده و ذخایر بنزین خوبی هم داریم. هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نیز نداریم.

او بیان کرد: طبق فراخوانی که به شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت داده شده، اکثر همکاران به صورت سه شیفت مشغول فعالیت هستند. بیش از ۵۰ هزار نفر درگیر این قضیه هستند و در تلاش برای افزایش تیم‌های تخصصی هستند.

اوجی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر ایجاد اختلال در تولید بنزین گازوئیل و سوخت جت پالایشگاه شازند و شایعه حمله سایبری به این پالایشگاه توضیح داد: در تمامی پالایشگاه‌های نفتی گازی و حتی صنایع پتروشیمی ایجاد اختلال فنی امکان پذیر است.

او افزود: در این پالایشگاه مشکلی در شبکه برق داد که در همان ساعات اولیه برطرف شد. این مسئله ارتباطی به حمله سایبری ندارد و صرفا مسئله فنی است.

جواد اوجی وزیر نفت پس از نشست با مدیران عامل شرکت‌های ملی پالایش و پخش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، خبر داد: با هماهنگی رئیس‌ جمهوری، سهمیه بنزین ویژه‌ای به منظور جبران این مدت برای مردم در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کدام جایگاه‌های سوخت در تهران بنزین سهمیه‌ای دارند؟ + آدرس و جزئیات

لیست پمپ بنزین‌های فعال عرضه سوخت سهمیه‌ای در مشهد و شهرستان‌های خراسان رضوی + آدرس

منبع: باشگاه خبرنگاران