۲۲ هزار دانشجو مدارک خود را برای ازدواج دانشجویی کامل کردند

به گزارش شهرآرانیوز، رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: با توجه به آغاز برنامه ازدواج دانشجویی و تشرّف آنان به شهر مشهد مقدس، حدود ۲۲ هزار دانشجو مدارک خود را برای شرکت در این مراسم کامل کرده‌اند.

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی افزود: ۲۴ سال است که این نهاد برنامه ازدواج دانشجویی را برگزار می‌کند ولی سال گذشته به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی و باتوجه به بروز موج های خطرناک کرونایی، این برنامه برگزار نشد.

وی ادامه داد: امسال و با توجه به بهبود شرایط و نیز ادامه واکسیناسیون دانشجویان، با موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد که این مراسم با رعایت کامل پروتکل‌های مصوب به اجرا درآید.

رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: بر همین اساس، حرکت گروهی برای دانشجویان در نظر نگرفتیم و خود زوجین در برنامه مشخص شده به شهر مشهد مشرف می‌شوند و در محل پیش بینی شده اسکان می یابند.

او اظهار کرد: بر این اساس برنامه های جمعی را با رعایت فاصله گذاری اجتماعی طراحی کرده ایم و می توان گفت در این قالب حدود ۱۵ هزار نفر از ابتدای سال جاری تاکنون به شهر مشهد مشرف شده اند.

حجت‌الاسلام رستمی گفت: جریان ازدواج دانشجوی همیشگی است و هیچ وقت تعطیل بردار نیست و اگر وزارت بهداشت در سال گذشته هم به ما این اجازه را می‌داد، قطعاً آن را برگزار می‌کردیم.

وی افزود: دانشجویانی هم که سال گذشته ازدواج کردند اما به علت وضعیت کرونا به مشهد مشرف نشدند، می‌توانند در برنامه سال جاری این نهاد شرکت کنند و ما تمام توان خود را در این موضوع بسیج کرده ایم.

رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: برنامه هایی نیز در مورد ارائه خدمات مشاوره ای و آموزشی برای این دانشجویان طراحی شده است و تلاش می‌شود تا برای تشکیل زندگی مشترک تسهیلاتی ۵۰۰ میلیون ریالی در اختیار دانشجویان قرار گیرد. 

منبع: ایرنا