چند پیش بینی درباره آینده بورس

به گزارش شهرآرانیوز؛ هفته گذشته بازار سهام با روند منفی شاخص کل همراه شد و تنها در دو روز معاملاتی، تحرکات شاخص کل بورس مثبت بود. پیش بینی کارشناسان درباره روز‌های آینده بورس چیست؟ امیرحسین نام آور، کارشناس بازار‌های مالی در پیش بینی بازار سهام بعد از حذف ارز ۴۲۰۰تومانی به تجارت نیوز گفت: به نظر می‌رسد حذف ارز ۴۲۰۰تومانی از لایحه بودجه سال آینده، تأثیر زیادی بر کلیت بازار سرمایه نمی‌گذارد و تنها بر بخش‌ها و صنایعی از بازار تأثیرگذار است که این نرخ درمورد آن‌ها اعمال می‌شده است.

وی افزود: بر این اساس، بیشترین تأثیر را گروه‌های دارویی، لاستیک، غذایی، کشاورزی و دامپروری و قندی‌ها می‌پذیرند که به تدریج در مسیر افزایش نرخ فروش و حذف ارز ۴۲۰۰تومان قرار داشته اند.

احسان بیگی، کارشناس بازار سرمایه، هم درباره آینده بورس گفت: بازار تا پایان سال روند صعودی خواهد داشت. سهم‌های بنیادی درحال حاضر در وضعیت خوبی هستند و ارزش سرمایه گذاری و خرید را دارند. وی افزود: سهام داران خرد در وضعیت فعلی، نباید برای فروش سهام خود عجله کنند.

بیگی ادامه داد: با توجه به اینکه نرخ دلار روند افزایشی داشته است، پیش بینی می‌شود سهم‌های دلاری رشد بیشتری داشته باشند.

درمجموع صنایع فلزات اساسی، پالایشی، پتروشیمی و معدنی تحرکات خوبی دارند. نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه نیز درباره روند بازار سهام گفت: اگر دلار امسال به ۳۰هزار تومان افزایش پیدا کند، بهترین بازار سال‌های آینده برای سهام خواهد بود، اما در مقطع فعلی مهم‌ترین ریسک این بازار، فروش اوراق دولتی است. تا پایان امسال، شاخص با برجام احتمالا ریزش داشته باشد و بعد ممکن است تا ۱/۵ میلیون واحد تا پایان سال برسد. بدون برجام هم با حفظ روند فعلی، ممکن است تا پایان امسال شاخص کل بورس، به رقمی بین ۱/۶ میلیون تا ۱/۸ میلیون واحد دست یابد.