شهردار مشهد: یکی از اهداف ما بازگرداندن اصناف به جایگاه واقعی آنان است

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی در جلسه‌ای که با رییس و اعضای اتاق اصناف مشهد برگزار شد، اظهار کرد: از زمان انقلاب و هنگام جنگ، اصناف و بازاری‌ها نقش کم نظیری داشته اند.
وی افزود: یکی از اهداف ما بازگرداندن اصناف به جایگاه واقعی آنان است.
شهردار مشهد با اشاره به سبک زندگی خادم، زائر و مجاور در مشهد بیان کرد: هرکس در شهر مشهد زندگی می‌کند یا خادم یا زائر یا مجاوراست. شما اصناف خادم هستید و این لباس باید بر ذهن و روح شما پوشیده شود.
ارجائی خاطرنشان کرد: ما در دوره مدیریت شهری ششم این آمادگی را داریم تا وضعیت بازار و اصناف را به شرایط واقعی آن بازگردانیم.
وی اضافه کرد: هم اکنون سرمایه گذاری در مشهد درحال رونق است و در پروسه توزیع فرصت‌ها چه کسی اولی‌تر از کسبه وجود دارد؟ چراهنگامی که می‌شود فرصت‌های سرمایه گذاری در اختیار اصناف قرار بگیرد، از آن استفاده نکنیم؟
شهردار مشهد گفت: بسیار خوشحالم که ترکیب اتاق اصناف مشهد فهیم، کار بلد و دنبال کار هستند. این آمادگی وجود دارد که در روز بازارها، محله بازارها، شب بازار‌ها و … با اصناف همکاری کنیم. درخواست ما از رییس اتاق اصناف تهیه برنامه مشترک است تا بر این اساس نقش اصناف در فرهنگ و اقتصاد شهر، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ساده سازی فضای کسب و کارمشخص شود.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد