احتمال قطعی برق مشهدی‌ها در پاییز و زمستان | ۴ درصد مشهدی‌ها مشترکان پرمصرف برق هستند

جانقربان | شهرآرانیوز- سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: چنان‌چه با کمبود گاز در نیروگاه‌ها مواجه شویم، ناچاریم برق را قطع کنیم.

حسن حشمتی افزود: باتوجه‌به اینکه در فصل سرد سال قرار داریم و میزان مصرف گاز در این فصل‌ها افزایش می‌یابد و سوخت نیروگاه‌ها نیز با استفاده از گاز است، ناچاریم برای جلوگیری از قطع گاز خانگی، میزان سوخت نیروگاه را کم کنیم و در نتیجه با خاموشی مواجه خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: قطعی برق در مشهد و استان محتمل است، ولی با تلاش‌هایی که از سمت وزارت نفت و نیرو انجام می‌شود، به‌دنبال کاهش و حذف این قطعی‌ها هستیم.

این مقام مسئول گفت: چنان‌چه برنامه قطعی داشته باشیم، مانند تابستان گذشته براساس جدول‌بندی و با اطلاع قبلی شهروندان این کار را انجام خواهیم داد.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد مشترکان مشهدی یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است، اظهار کرد: هرسال تعداد مشترکان برق در مشهد افزوده می‌شود که امسال نیز افزایش ۳ درصدی در تعداد مشترکان مشهدی داشته‌ایم.

حشمتی افزود: همچنین امسال نسبت به سال گذشته به دلیل افزایش بی‌سابقه دما و محدودشدن فعالیت‌ها به‌علت کرونا، حدود ۱۶ تا ۱۸ درصد افزایش مصرف برق داشتیم که این افزایش در سال‌های گذشته حدود ۵ تا ۷ درصد در مشهد بوده است.

وی درباره میزان مصرف برق مشترکان مشهدی گفت: حدود ۱۵ درصد مشهدی‌ها کم‌مصرف‌اند که شامل برق امید یا همان برق رایگان می‌شوند. این مشترکان در ۳ ماه تابستان زیر ۱۰۰ کیلووات ساعت و در ماه‌های دیگر ۸۰ کیلووات ساعت مصرف می‌کنند. حدود ۵۵ درصد از مشترکان خانگی نیز در مشهد خوش‌مصرف‌اند و براساس الگوی مصرف که ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه‌های گرم تابستان و ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه‌های دیگر است، مصرف می‌کنند.

حشمتی افزود: مشترکانی که بیش از الگوی مصرف، برق خانگی مصرف می‌کنند نیز در مشهد حدود ۲۶ درصد هستند و ۴ درصد از مشترکان نیز در دسته خیلی پرمصرف قرار می‌گیرند و ماهانه ۲ برابر الگو برق مصرف می‌کنند. شهر مشهد به‌دلیل گستردگی، بیشترین میزان مصرف برق در بخش خانگی را دارد.