بخش اول فاز دوم پروژه بوستان خطی چهل بازه آماده بهره‌برداری شد

به گزارش شهرآرانیوز، خلیل الله کاظمی درخصوص این پروژه، افزود: عملیات اجرایی فازدوم بوستان خطی چهل بازه به مساحت ۳۸ هکتار از فاز اول این بوستان تا پل ستاری مهرماه ۹۹ آغاز شد.
وی اضافه کرد: فاز سوم بوستان چهل بازه نیز ۴۲ هکتار است که از پل پرتوی تا پل نمایشگاه ادامه خواهد داشت.
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه اعتبار این پروژه در فاز دوم۱۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است، اظهارکرد: فازدو بوستان خطی چهل بازه دارای ۲۴ هزارمترمربع پارکینگ و ۲۰ هکتار فضای سبز خواهد بود که با بهره برداری از آن در مجموع سرانه فضای سبز منطقه۱۱ از ۹.۲ به ۱۲ متر افزایش خواهد یافت.

کاظمی تصریح کرد: فاز دوم این بوستان دردو بخش، حد فاصل فازاول پارک چهل بازه تا دندان پزشکان و از دندان پزشکان تا پل ستاری درحال اجرا است.

وی ادامه داد: اکنون عملیات اجرای بتن مسلح دریاچه‌ها و مسیر رودخانه به پایان رسیده و مسیر‌های پیاده و دیواره سنگی بخش اول نیز انجام شده است.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: همچنین خاک ریزی پهنه‌های فضای سبز، زیرسازی و آسفالت پارکینگ شماره یک و کف سازی پارکینگ شماره دو و زمین‌های بازی نیز به اتمام رسیده است.

کاظمی تصریح کرد: با توجه به اینکه احداث دو دریاچه بخش اول فاز دوم به صورت کامل پایان یافته است، آبگیری دریاچه‌ها نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: در بحث تامین تجهیزات نیز پایه چراغ‌های مورد نیاز به همراه تجهیزات اتاق‌های پمپاژ خریداری، نصب وراه اندازی شده است.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد اضافه کرد: در بخش دوم که حد فاصل دندان پزشکان تا پل ستاری است، نیز خاکبرداری ادامه دارد و مسیر‌های پیاده و باغ ایرانی درمرحله اجرای عملیات کف سازی قراردارند.

کاظمی افزود: در مجموع اکنون عملیات اجرایی پروژه بوستان چهل بازه در بخش اول فاز دوم به پایان رسیده و آماده بهره برداری است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد